Pierwsza pomoc przedmedyczna pediatryczna SP-KPP2
- Podstawy prawne w udzielaniu pierwszej pomocy.
- Ocena sytuacji i zabezpieczenie miejsca zdarzenia.
- Ocena stanu poszkodowanego.
- Ćwiczenie oceny stanu poszkodowanego.
- Ocena stanu poszkodowanego leżącego na brzuchu.
- Zmiana pozycji z brzucha na plecy.
- Pozycja boczna bezpieczna teoria i praktyka.
- Zasady ogólne postępowania z nieprzytomnym.
- Resuscytacja dorosłych , dzieci i niemowląt.
- Metody użycia AED.
- Wzywanie pomocy.
- Postepowanie przy padaczce, omdleniu, cukrzycy, udarze, ataku serca.
- Urazy i krwotoki, złamania.
- Pozoracje podczas wszystkich tematów.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Potrafi omówić prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy.
Potrafi omówić sposoby zabezpieczania różnych sytuacji zagrożenia życia.
Wie, jak zachować się na miejscu zagrożenia bezpiecznie dla siebie.
Zna teoretyczne aspekty postępowania z osobą nieprzytomną, resuscytacji, użycia AED.
Potrafi teoretycznie scharakteryzować objawy padaczki, zaburzeń oddychania, cukrzycy, ataku serca, omdlenia.
Zna zasady postępowania przy urazach i krwotokach.
Umiejętności:
Potrafi zabezpieczyć miejsce zdarzenia.
Potrafi postępować z poszkodowanym nieprzytomnym.
Potrafi bezpiecznie odwrócić poszkodowanego nieprzytomnego z brzucha na plecy, wykonać rękoczyn czoło-żuchwa, ułożyć w pozycji bocznej bezpiecznej.
Potrafi wykonać praktycznie resuscytacje dorosłego, dziecka i niemowlęcia.
Potrafi użyć AED.
Potrafi postępować przy ataku padaczki, ataku serca, zranieniu, krwotoku.
W każdym z powyższych potrafi w sposób bezpieczny dla siebie i podopiecznych udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej.
Kompetencje społeczne:
Współpracuje w grupie zadaniowej, wykazuje się empatią wobec poszkodowanych na pozoracjach.
Wykazuje się postawą opiekuńczą i pedagogiczną wobec poszkodowanych dzieci.
Dostrzega zagrożenia dla zdrowia i życia, zagrożenia społeczne.
Dostrzega przeszkody fizyczne dla niepełnosprawnych, zagrożenia zdrowotne.
Wykazuje zachowania prozdrowotne.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
- trening w małych grupach,
- trening w parach,
- pokaz filmu,
- prezentacja prowadzącego w praktyce i wykładzie,
- pokaz multimedialny.
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 10h
Liczba pkt ECTS_1
Literatura
- materiały (skrypt, prezentacje multimedialne) udostępnione przez prowadzących;
- wytyczne Europejskiej Rady Resuscytacji 2015 (ERC 2015);
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
- trening w małych grupach, - trening w parach, - pokaz filmu, - prezentacja prowadzącego w praktyce i wykładzie, - pokaz multimedialny. NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe: ćwiczenia 10h Liczba pkt ECTS_1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: