Komunikacja w języku angielskim SP-KJA
Formalne i praktyczne postępowanie administracyjne. Role i zadania organów szkoły. Organizacja zadań kształcenia
i wychowania w szkołach i placówkach. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Metody pracy wykorzystywane w praktyce terapeutycznej i ich stosowanie w realizacji zajęć z dziećmi i młodzieżą. Kierowanie procesami społecznymi w szkole. Badanie i kontrola realizacji zadań. Organizowanie kształcenia, wychowania i opieki pracy
w szkole w oparciu obowiązujące prawo. Wspomaganie procesów pedagogicznych. Krajoznawstwo i turystyka szkolna.
Sposoby konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Planowanie i realizacja zadań pracowników. Marketingowe zarządzanie szkołą. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty. System egzaminów zewnętrznych. Nadzór i kontrola zewnętrzna w szkole. Komunikacja interpersonalna.
Zarządzanie informacją. Integrowanie podmiotów szkoły wokół jej celów. Rozwiązywanie problemów i konfliktów.
Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Badanie i kontrola realizacji zadań. Konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Plan zadań pracowników i jego realizacja.
Planowanie zajęć poza siedziba szkoły. Przykładowy projekt edukacyjny. Plan nadzoru pedagogicznego i jego realizacja.
Przykładowe rozwiązania marketingowe. Dokumentacja nadzoru zewnętrznego. Praktyczne formy komunikacji interpersonalnej w języku polskim i angielskim, szczególnie przy planowaniu i realizowaniu wspólnych projektów. Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów. Działania integracyjne wokół celów szkoły.
W cyklu 2021Ln:
Treści programowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę nt. kultury wypowiedzi; zna podstawowe pojęcia: język i jego funkcje, kultura języka (składniki), innowacje językowe a błędy językowe, błąd językowy, typy błędów, fonetyka, dykcja, etyka i estetyka słowa, manipulacja językowa;
posiada elementarną wiedzę dotyczącą kompozycji wypowiedzi, gatunków, stylów wypowiedzi; zna relacje między doborem słów a zrozumiałością i precyzją wypowiedzi; zna typy błędów językowych; wie jak akcentować w języku polskim;
- posiada wiedzę na temat nowych środków przekazu w komunikacji językowej,
- posiada wiedzę na temat aspektu etycznego języka; wiem czym jest grzeczność w komunikacji językowej.
Umiejętności:
- rozpoznaje sytuacje komunikacyjne; potrafi dokonywać obserwacji, oceny i identyfikacji odbiorcy wypowiedzi, charakteryzuje go elastyczność wypowiedzi w zależności od dynamiki sytuacji komunikacyjnej; posiada podstawowe umiejętności konstruowania wypowiedzi; stosuje komponowanie (elementy) wypowiedzi; dostrzega różnice między słowem mówionym i pisanym, korzysta z nowych środków wspomagających komunikację językową (Internet, portale społecznościowe etc.);
- stosuje elementarne reguły retoryki i erystyki, estetyki wypowiedzi; poprawnie formułuje wypowiedzi pod względem fonetycznym (akcent wyrazowy i zdaniowy, błędy w akcentowaniu, staranność wymowy, hiperpoprawność w wymowie); identyfikuje błędy językowe w wypowiedzi ustnej (w tym przede wszystkim – fonetyczne, stylistyczne);
- posiada umiejętność właściwego doboru środków językowych w określonej wypowiedzi ze względu na jej charakter i funkcje, sprawność językowa.
Kompetencje społeczne:
- dostrzega konieczność dostosowania formy wypowiedzi do kontekstu sytuacyjnego, ale też konieczność zachowania komunikacyjnych „reguł nienaruszalnych”; stosuje etykę słowa,
- radzi sobie w sytuacjach stresujących związanych z wystąpieniami publicznymi; rozpoznaje znaczenie jakości komunikacji językowej menedżera w różnych środowiskach społecznościowych; identyfikuje odbiorcę wypowiedzi.
Kryteria oceniania
praca zaliczeniowa
Literatura
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: