Klasyfikacja ICF w modelu WWR (Klasyfikacja ICF i ICD w ocenie funkcjonalnej dziecka i planowaniu wsparcia terapeutycznego i środowiskowego) SP-ICF
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zpod: | W cyklu 2022Zp: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia i strukturę Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia ICF oraz aktualnej Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych.
Zna i rozumie założenia i znaczenie oceny funkcjonalnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju , zna koncepcje i standardy dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej oceny rozwoju dziecka w wieku 0-7 lat, w zakresie jego potencjału rozwojowego.
Zna definicje przedstawione w ICF
Zna i umie wyjaśnić zależności pomiędzy ICD 10 a ICD
Zna metody pozyskiwania informacji do oceny ICF.
Zna i stosuje zasady kodowania zgodnie z ICF, zna kwalifikatory używane do określenia poszczególnych części ICF.
Zna podstawy opisowe do oceny poziomu problemu z wykorzystaniem kwalifikatorów ICF
Umiejętności
Potrafi planować, przeprowadzać i analizować ocenę funkcjonalną według podejścia ICF; potrafi planować, realizować i interpretować wielospecjalistyczną ocenę rozwoju dziecka w obszarach uszkodzenia struktur ciała, zaburzania funkcji i aktywności oraz czynników osobowościowych i społecznych, z uwzględnieniem potrzeb dziecka i zasobów jego środowiska.
Potrafi wskazać zależności pomiędzy czynnikami środowiskowymi a aktywnością i uczestnictwem.
Formułuje cele wsparcia w oparciu o transdyscyplinarną diagnozę funkcjonowania dziecka przeprowadzoną na bazie ICF i Fwords.
Dokonuje zapisu poziomu funkcjonowania wg ICF, sporządza profil kategorialny lub kompleksową ocenę osoby badanej zgodnie z ICF.
Wskazuje błędy w zapisie oceny zgodnie z ICF, formułuje uwagi w sposób jasny dla adresata.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do wykorzystania wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych sytuacji dziecka i rodziny oraz podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Potrafi współpracować ze specjalistami z zespołu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka z niepełnosprawnością wzrokową.
Jest wrażliwy na problemy wynikające z niepełnosprawności wzroku, prezentuje właściwą postawę wobec dzieci niewidomych i słabowidzących.
Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia dzieckiem z niepełnosprawnością wzrokową.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: