Innowacyjne i alternatywne metody pracy szkoły SP-IAM
Wiodące koncepcje edukacji alternatywnej, stanowiących inspiracje dla organizacji i metod działania współczesnych placówek edukacyjnych (montessoriańskie, steinerowskie, przyjmujących rozwiązania systemu korczakowskiego, pracujących technikami Freineta,)
Główne stanowiska wskazujące na konieczność zmiany w tradycyjnym systemie pracy szkoły oraz okoliczności ich tworzenia (kontekst historyczno-społeczny powstawania edukacyjnych alternatyw w świecie, Europie i Polsce)
Wybrane innowacje i eksperymenty w edukacji współczesnej, w tym metody pracy szkół
Wybrane metody pracy edukacji pozaszkolnej (home schooling, edukacja pozaszkolna prowadzona w ramach projektów edukacyjnych (Projekt Klasa Einstaina)
Projekty innowacji pedagogicznych - istota metody projektowej, metodologia tworzenia i realizacji projektu innowacji.
Różne rodzaje projektów edukacyjnych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Słuchacz posiada wiedzę na temat:
- metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych na I i II poziomie kształcenia) w aspekcie innowacji pedagogicznych.
Słuchacz w zakresie umiejętności:
- potrafi analizować własne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) w aspekcie metodycznym i wskazywać obszary wymagające modyfikacji,
- potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne.
Kryteria oceniania
Wykonanie projektu innowacji pedagogicznej ( w 3 osobowych zespołach) ze wskazaniem źródeł inspiracji
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: