Hospitacje zajęć korekcyjno-kompensacyjnych SP-HZK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat wyznaczania kierunków terapii w ramach prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz ich społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych, i medycznych podstaw
ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną, usystematyzowaną wiedzę o metodyce pracy korekcyjno-kompensacyjnej
Umiejętności
Potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań diagnostycznych i terapeutycznych z zakresu oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidy-wać skutki planowanych działań
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań edukacyjnych i terapeutycznych; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych
ma świadomość odpowiedzialności za przygotowanie się do swojej pracy, projektowanie i wykonywanie działań pedagogicznych
Literatura
Czajkowska, I., Herda, K. (1989). Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa: WSIP.
Jastrząb, J.(1997). Toruńska szkoła terapeutyczna. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne ”AKAPIT”.
Kaja, B (2001). Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej.
Skibińska, H. (2001). Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu: materiały pomocnicze dla nauczycieli i studentów nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: