Genetyczne zespoły zaburzeń SP-GEN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Lpod:
- Poradnictwo genetyczne – cele, zakres, formy. - Typy i rodzaje badań klinicznych w genetyce, znaczenie badań genetycznych w procesie wczesnej interwencji i planowania pracy terapeutycznej. - Charakterystyka wybranych zespołów klinicznych we wczesnej interwencji terapeutycznej. - Zadania lekarza genetyka w zespole trans dyscyplinarnym. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Lp: | W cyklu 2023Lpod: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń uwarunkowanych genetycznie.
Student zna kryteria diagnostyczne w rozpoznaniach genetycznych.
Zna kryteria diagnostyczne i warunkowania zespołów klinicznych o podłożu genetycznym u małych dzieci.
Zna założenia, zakres i znaczenia poradnictwa genetycznego w procesie wczesnej interwencji terapeutycznej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Umiejętności:
Potrafi określić rodzaje badań genetycznych.
Potrafi scharakteryzować zespoły kliniczne w oparciu o kody ICD i określić wytyczne do postępowania we wczesnej interwencji.
Potrafi określić role i zadania poradnictwa genetycznego w procesie wsparcia dziecka i rodziny
Kompetencje społeczne:
Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do poszukiwania źródeł wiedzy dotyczących biomedycznych uwarunkowań rozwoju małego dziecka, mających na celu poznanie i wyjaśnienie powiązań miedzy uszkodzeniem struktury ciała i funkcji ciała a psychospołeczno-motorycznym funkcjonowaniem dziecka.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności, ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka i wsparcia rodziny i jego środowiska pozarodzinnego.
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej specjalisty WWR, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej, dostrzega potrzeby samodoskonalenia się.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań, podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania wspierające, edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych
Uwagi
W cyklu 2023Lpod:
Stosowane metody kształcenia to wykład - prezentacje multimedialne prowadzącego zajęcia oraz studiowanie zalecanej literatury. Nakład Pracy studenta: Liczba godzin kontaktowych:10 Przygotowanie się do zajęć: 5 Przygotowanie się do zaliczenia: 5 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 20 Liczba punktów ECTS:1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: