Edukacja Skoncentrowana na Rozwiązaniach (ESR) SP-ESR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Studentka/student rozumie, na czym polega edukacja bez przemocy, i wie, jak można zaprojektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student rozumie znaczenie budowania dobrych relacji dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie wzajemnego zaufania dla współpracy w edukacji.
Studentka/student wie, jakie znaczenie dla jakości jej/jego pracy w edukacji ma jej/jego uczenie się i rozwój, samowiedza i samoświadomość.
Studentka/student rozumie wartość inspirowania się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, i wie, skąd może czerpać inspiracje dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student wie, jakie kompetencje sprzyjają współpracy opartej na zaufaniu, i wie, jak może je rozwijać.
Studentka/student zna podstawowe założenia Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (PSR) oraz jego możliwe zastosowania w Edukacji Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (ESR).
Studentka/student zna założenia ESR, które służą budowaniu dobrych relacji z uczniem/rodzicem/klientem: dobre nawyki zamiast zasad, zauważanie pozytywnych zmian.
Studentka/student zna metodologię konwersacji z uczniem/rodzicem/klientem, zgodną z założeniami ESR (pytania otwarte, skala, pytania o przyszłość, przeformułowania, przerwa w rozmowie).
Studentka/student rozumie, na czym polega moc współpracy, i wie, jak do niej zapraszać ucznia/rodzica/klienta.
Umiejętności
Studentka/student potrafi współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student potrafi brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student potrafi inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student potrafi rozpoznawać swoje zasoby.
Studentka/student potrafi rozpoznawać i planować obszary do własnego rozwoju.
Studentka/student potrafi rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student potrafi stosować przesłanki teoretyczne Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (PSR) w Edukacji Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (ESR).
Studentka/student potrafi budować dobre relacje z uczniem/rodzicem/klientem zgodnie z założeniami ESR, stosując dobre nawyki zamiast zasad i zauważanie pozytywnych zmian.
Studentka/student potrafi stosować metodologię konwersacji z uczniem/rodzicem/klientem zgodną z założeniami ESR (pytania otwarte, skala, pytania o przyszłość, przeformułowania, przerwa w rozmowie).
Studentka/student potrafi zapraszać ucznia/rodzica/klienta do współpracy zgodnie z założeniami ESR.
Kompetencje społeczne
Studentka/student ma gotowość, by współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student ma gotowość, by brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student ma gotowość, by inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by rozpoznawać swoje zasoby.
Studentka/student ma gotowość, by rozpoznawać i planować obszary do własnego rozwoju.
Studentka/student ma gotowość, by rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student ma gotowość, by stosować przesłanki teoretyczne Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (PSR) w Edukacji Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (ESR).
Studentka/student ma gotowość, by budować dobre relacje z uczniem/rodzicem/klientem zgodnie z założeniami ESR, stosując dobre nawyki zamiast zasad i zauważanie pozytywnych zmian.
Studentka/student ma gotowość, by stosować metodologię konwersacji z uczniem/rodzicem/klientem zgodną z założeniami ESR (pytania otwarte, skala, pytania o przyszłość, przeformułowania, przerwa w rozmowie).
Studentka/student ma gotowość, by zapraszać ucznia/rodzica/klienta do współpracy zgodnie z założeniami ESR.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: