Wprowadzenie do studiów „Edukacja bez przemocy” SP-EBP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studentka/student rozumie, na czym polega edukacja bez przemocy, i wie, jak można zaprojektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student rozumie znaczenie intencji wszystkich osób zaangażowanych w proces edukacyjny.
Studentka/student rozumie znaczenie wyznaczania sobie celów edukacyjnych przez osoby uczące się i wartość brania na siebie przez te osoby odpowiedzialności za ich realizację.
Umiejętności
U.1. Studentka/student potrafi współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
U.1.1. Studentka/student potrafi rozpoznawać własne intencje i uwzględniać intencje wszystkich osób zaangażowanych w proces edukacyjny.
U.1.2. Studentka/student potrafi zaprosić osoby uczące się do wyznaczania sobie celów edukacyjnych i do brania na siebie odpowiedzialności za ich realizację.
U.1.3. Studentka/student potrafi przyczyniać się do zaspokojenia potrzeb: bezpieczeństwa i wolności wszystkich osób zaangażowanych w proces edukacyjny.
U.1.4. Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
U.1.4.1. Studentka/student potrafi wspierać integrację w grupie.
U.1.4.2. Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
U.1.4.3. Studentka/student potrafi odróżniać komunikację wspierającą kontakt od komunikacji niewspierającej kontaktu w edukacji i potrafi stosować komunikację wspierającą kontakt.
U.1.5. Studentka/student potrafi brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
U.1.5.1. Studentka/student potrafi inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
U.1.5.6. Studentka/student potrafi rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
U.1.6. Studentka/student potrafi inspirować się przykładami dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
U.2. Studentka/student potrafi praktykować Porozumienie bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga w kontekstach edukacyjnych i poza edukacyjnych.
U.2.1. Studentka/student potrafi zawierać umowy z grupą w modelu NVC.
Kompetencje społeczne
S.1. Studentka/student ma gotowość, by współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
S.1.1. Studentka/student ma gotowość, by rozpoznawać własne intencje i uwzględniać intencje wszystkich osób zaangażowanych w proces edukacyjny.
S.1.2. Studentka/student ma gotowość, by zaprosić osoby uczące się do wyznaczania sobie celów edukacyjnych i do brania na siebie odpowiedzialności za ich realizację.
S.1.3. Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do zaspokojenia potrzeb: bezpieczeństwa i wolności wszystkich osób zaangażowanych w proces edukacyjny.
S.1.4. Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
S.1.4.1. Studentka/student ma gotowość, by wspierać integrację w grupie.
S.1.4.2. Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
S.1.4.3. Studentka/student ma gotowość, by odróżniać komunikację wspierającą kontakt od komunikacji niewspierającej kontaktu w edukacji i stosować komunikację wspierającą kontakt.
S.1.5. Studentka/student ma gotowość, by brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
S.1.5.1. Studentka/student ma gotowość, by inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
S.1.5.6. Studentka/student ma gotowość, by rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
S.1.6. Studentka/student ma gotowość, by inspirować się przykładami dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
S.2. Studentka/student ma gotowość, by praktykować Porozumienie bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga w kontekstach edukacyjnych i poza edukacyjnych.
S.2.1. Studentka/student ma gotowość, by zawierać umowy z grupą w modelu NVC.
Studentka/student rozumie znaczenie zaspokojenia potrzeb: bezpieczeństwa i wolności wszystkich osób zaangażowanych w proces edukacyjny.
Studentka/student rozumie znaczenie budowania dobrych relacji dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie integracji w grupie i zna praktyczne sposoby jej wspierania.
Studentka/student rozumie znaczenie wzajemnego zaufania dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie komunikacji międzyludzkiej dla współpracy w edukacji i zna różnice między komunikacją wspierającą kontakt a komunikacją niewspierającą kontaktu.
Studentka/student wie, jakie znaczenie dla jakości jej/jego pracy w edukacji ma jej/jego uczenie się i rozwój, samowiedza i samoświadomość.
Studentka/student rozumie wartość inspirowania się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, i wie, skąd może czerpać inspiracje dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student wie, jakie kompetencje sprzyjają współpracy opartej na zaufaniu, i wie, jak może je rozwijać.
Studentka/student zna przykłady dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student zna wybrane założenia, rozróżnienia i procesy modelu Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga oraz praktyczne możliwości zastosowania tego modelu w edukacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: