Audiologia pedagogiczna i techniczne środki korekcyjne SP-APS
Anatomia narządu słuchu. Fizjologia słyszenia. Rodzaj niedosłuchu ze względu na przyczynę, czas, miejsce, stopień. Metody badań stosowane w audiologii. Badania słuchu obiektywne i subiektywne. Testy przesiewowe i testy behawioralne. Analiza danych z audiogramów. Wskazania i zasady do protezowania słuchu u dzieci i dorosłych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma podstawową , uporządkowaną wiedzę na temat na temat budowy i fizjologii narządu słuchu, przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia narządu słuchu
Zna podstawowe wskaźniki subiektywnych i obiektywnych metod badań słuchu
Ma elementarną wiedzę na temat różnic miedzy testami diagnostycznych a przesiewowymi badań słuchu
Ma podstawową wiedzę na temat budowy i zastosowania implantów ślimakowych oraz ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat środków technicznych wspomagających słyszenie- zna ich budowę, rodzaje i przeznaczenie
Umiejętności
Potrafi scharakteryzować uszkodzenie narządu słuchu, uwzględniając przyczynę, czas wystąpienia uszkodzenia, typ, stopień
Potrafi dokonać diagnozy audiologicznej uszkodzenia narządu słuchu
Student potrafi wykonać na poziomie podstawowym behawioralne badanie przesiewowe
Student potrafi wskazać odpowiednią protezę słuchową do potrzeb osoby z wadą słuchu
Kompetencje społeczne
Potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka z wadą słuchu
Rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie metod diagnozy i terapii dziecka z wadą słuchu
Wykazuje wrażliwość na potrzeby dziecka z wadą słuchu i jego rodziny, jest chętny do niesienia pomocy w zakresie opieki audiologicznej i pedagogicznej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: