Tworzenie narzędzi badawczych SD-1D-TNB
1. Tworzenie standaryzowanych narzędzi – np. kwestionariuszy psychologicznych. Podstawy teoretyczne.
2. Projektowanie narzędzi badawczych:
- koncepcja teoretyczne narzędzia,
- tworzenie pozycji testowych.
- najczęstsze błędy popełniane przy układaniu narzędzia.
3. Analiza właściwości psychometrycznych narzędzia.
W cyklu 2021Z:
Podczas zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia: 1. Tworzenie standardowych narzędzi do badań w naukach społecznych: podstawy teoretyczne. 2. Schemat wyjaśniania naukowego, operacjonalizacja. 3.Tworzenie wskaźników. 4. Analiza rzetelności i precyzja pomiaru. 5. Analiza trafności narzędzi. 6. Analiza czynnikowa. 7. Projektowanie narzędzi badawczych: |
W cyklu 2022Z:
Pełny opis (treści przedmiotu) Metody i kryteria oceniania: Zaliczenie na ocenę: |
W cyklu 2023L:
1. Tworzenie standaryzowanych narzędzi – np. kwestionariusza ankieta, kwestionariuszy psychologicznych, scenariuszy wywiadów. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2019L: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę:
- Aktywności na zajęciach – efekt pracy składamy przez MS Teams – waga 30%
- Kolokwium („open book”) - sprawdzian praktyczny z zakresu rozumienia omawianych pojęć i obsługi programu SPSS – waga 70%
Skala ocen:
51% – 60% – dostateczny (3)
61% – 70% – dostateczny plus (3+)
71% – 80% – dobry (4)
81% – 90% – dobry + (4+)
91% – 100% – bardzo dobry (5)
Literatura
Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Bedyńska, S., Cypryańska, M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo SWPS „Academica”.
Brzeziński, J.M. (2019) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
W cyklu 2021Z:
Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (red.). (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (red.). (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (red.). (2013). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. |
W cyklu 2023L:
Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
2 punkty ECTS; przewidziane 50 godzin pracy, w tym 15 godzin w Sali, 35 godzin na przygotowanie do zajęć, analiza danych w programie SPSS. |
W cyklu 2022Z:
2 punkty ECTS; przewidziane 50 godzin pracy, w tym 15 godzin w Sali, 35 godzin na przygotowanie do zajęć i kolokwium oraz analizę danych w programie SPSS. |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: Kryteria oceniania: Skala ocen: Nakład pracy studenta |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: