Technologie informatyczne w pracy badawczej SD-1D-TEI
1. Programy do analizy danych ilościowych.
2. Programy do analizy danych jakościowych.
3. Inne programy do analizy np. danych okulograficznych czy badań neuromarketingowych.
4. Programy do analizy dużych zbiorów danych, idee analizy dużych zbiorów danych.
5. Internetowe platformy współpracy badawczej, np.: Mendeley, Scopus.
6. Dostępne bazy danych w Polsce – np. CBOS, Diagnoza społeczna.
7. Dostępne zagraniczne bazy danych.
8. Internetowe platformy badawcze.
W cyklu 2021Z:
1. Programy do analizy danych ilościowych, zarówno komercyjne: SPSS, Statistica; jak i darmowe: PSPP, SOFA, SalStat, PAST, gretl, JASP, jamovi 2. Programy do analizy danych jakościowych, zarówno komercyjne: Maxqda, Atlas, nVivio; jak i darmowe: aquad, Cassandre, CLAN 3. Inne programy do analiz np. danych okulograficznych czy badań neuromarketingowych np. PyGaze (darmowe) 4. Praca zespołowa: Compendium plus program/y komercyjne (1-2) 5. Programy do analizy dużych zbiorów danych, oraz idee analizy dużych zbiorów danych, np. Cassandre, KNIME, lumify 6. Internetowe platformy współpracy badawczej, np.: Mendeley, Scopus, Academia, Research Gate 7. Dostępne bazy danych w Polsce – np. CBOS, Diagnoza społeczna, GUS (i urzędy statystyczne), Archiwum Danych Jakościowych, BDL, Otwarte Dane, PAN, CBS 8. Dostępne zagraniczne bazy danych, m.in. bazy uniwersytetów amerykańskich (Floryda, Pittsburgh), ElectionGuide, 9. Internetowe platformy badawcze - wybrane 2-3 darmowe oraz 2-3 komercyjne 10. Archiwa ogólne i tematyczne (wybrane), archiwa prasowe, DŻS BN 11. Google Hacking czyli wszystkie „myki” związane ze stosowaniem operatorów 12. Wyszukiwarki alternatywne dla Google. 13. Meta i Multi wyszukiwarki. 14. Wyszukiwarki naukowe, np. https://aminer.org/, http://www.opengrey.eu/, https://www.base-search.net/, https://worldwidescience.org/, https://www.refseek.com/ 15. Narzędzia projektu Knightlab do prezentacji danych: https://juxtapose.knightlab.com/; https://scene.knightlab.com/; http://soundcite.knightlab.com/; http://storyline.knightlab.com/; https://storymap.knightlab.com/; http://timeline.knightlab.com/ 16. Raportowanie online: prezi, infogram |
W cyklu 2022Z:
ZAKRES TEMATÓW: 1. Programy do analizy danych ilościowych, zarówno komercyjne: SPSS, Statistica; jak i darmowe: PSPP, SOFA, SalStat, PAST, gretl, JASP, jamovi 2. Programy do analizy danych jakościowych, zarówno komercyjne: Maxqda, Atlas, nVivio; jak i darmowe: aquad, Cassandre, CLAN 3. Inne programy do analiz np. danych okulograficznych czy badań neuromarketingowych np. PyGaze (darmowe) 4. Praca zespołowa: Compendium plus program/y komercyjne (1-2) 5. Programy do analizy dużych zbiorów danych, oraz idee analizy dużych zbiorów danych, np. Cassandre, KNIME, lumify 6. Internetowe platformy współpracy badawczej, np.: Mendeley, Scopus, Academia, Research Gate 7. Dostępne bazy danych w Polsce – np. CBOS, Diagnoza społeczna, GUS (i urzędy statystyczne), Archiwum Danych Jakościowych, BDL, Otwarte Dane, PAN, CBS 8. Dostępne zagraniczne bazy danych, m.in. bazy uniwersytetów amerykańskich (Floryda, Pittsburgh), ElectionGuide, 9. Internetowe platformy badawcze - wybrane 2-3 darmowe oraz 2-3 komercyjne 10. Archiwa ogólne i tematyczne (wybrane), archiwa prasowe, DŻS BN 11. Google Hacking czyli wszystkie „myki” związane ze stosowaniem operatorów 12. Wyszukiwarki alternatywne dla Google. 13. Meta i Multi wyszukiwarki. 14. Wyszukiwarki naukowe, np. https://aminer.org/, http://www.opengrey.eu/, https://www.base-search.net/, https://worldwidescience.org/, https://www.refseek.com/ 15. Narzędzia projektu Knightlab do prezentacji danych: https://juxtapose.knightlab.com/; https://scene.knightlab.com/; http://soundcite.knightlab.com/; http://storyline.knightlab.com/; https://storymap.knightlab.com/; http://timeline.knightlab.com/ 16. Raportowanie online: prezi, infogram |
W cyklu 2023Z:
1. Zastosowanie MS Word w pisarstwie naukowym (menedżer źródeł Word, przypisy, tabele w stylu APA) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Kryteria oceniania
Wywiązywanie się z bieżących zadań wykonywanych podczas zajęć.
Zaliczenie na ocenę na podstawie projektu końcowego przygotowanego z wykorzystaniem omawianych na zajęciach narzędzi.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Wybrane artykuły będą przekazane podczas zajęć. |
W cyklu 2021Z:
Pamuła-Cieślak N. (2008). Wybrane wyszukiwarki zasobów naukowych w Internecie. Toruńskie Studia Bibliograficzne, nr 1. Inne wybrane artykuły zostaną przekazane w czasie zajęć. |
W cyklu 2022Z:
Pamuła-Cieślak N. (2008). Wybrane wyszukiwarki zasobów naukowych w Internecie. Toruńskie Studia Bibliograficzne, nr 1. Inne wybrane artykuły zostaną przekazane w czasie zajęć. |
W cyklu 2023Z:
Teksty i materiały przekazywane w trakcie zajęć. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY I KRYTERIA OCENIANIA: Obecność - 20% Aktywność w trakcie zajęć - 50% Referat/Prezentacja na uzgodniony z prowadzącym temat - 30% Wymagane minimum: 51% Oceny pozytywne: 5.0 --> 91-100% 4.5 --> 81-90% 4.0 --> 71-80% 3.5 --> 61-70% 3.0 --> 51-60% METODY DYDAKTYCZNE: Mini-wykład Prezentacja Zajęcia warsztatowe |
W cyklu 2023Z:
METODY I KRYTERIA OCENIANIA: Oceny pozytywne: METODY DYDAKTYCZNE: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: