Pisarstwo naukowe - podstawy SD-1D-PIN
1. Podstawowe zasady planowania i pisania artykułu naukowego: struktura artykułu, przypisy i bibliografia oraz typy artykułów.
2. Dobre i złe praktyki pisania artykułów naukowych na podstawie autentycznych przykładów.
3. Zasady zgłaszania artykułu do czasopism naukowych, procedury oceny zgłaszanego artykułu typu peer-review oraz uwzględnianie uwag recenzentów.
W cyklu 2020Z:
1. Podstawowe zasady planowania i pisania artykułu naukowego: struktura artykułu, przypisy i bibliografia oraz typy artykułów. |
W cyklu 2021Z:
Introduction to academic writing Specifics of academic writing in English Journals and book chapters in the new reformed Higher Education in Poland Title, abstract and keywords Outline and content Methodology section Reference building Paper submission |
W cyklu 2022Z:
Introduction to academic writing Specifics of academic writing in English Journals and book chapters in the new reformed Higher Education in Poland Title, abstract and keywords Outline and content Methodology section Reference building Paper submission |
W cyklu 2024:
1. Podstawowe zasady planowania i pisania artykułu naukowego: struktura artykułu, przypisy i bibliografia oraz typy artykułów. Specifics of academic writing in English Journals and book chapters in the new reformed Higher Education in Poland Title, abstract and keywords Outline and content Methodology section Reference building Paper submission |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Kryteria oceniania
Active participation is required as well as a final academic writing project.
For the final project, a book review is required with an idea of where the book review may be published. Top scores will be given to reviews prepared in English and already submitted for publication. Problem-based and critical reviews will be graded higher than the overview of the content for commercial purposes.
Literatura
Methods and methodology papers in English will be provided in PDF format.
Amongst them:
Norman Fairclough. Analyzing Discourse. Textual analysis for social research.
Norman Fairclough. Critical Discourse Analysis. The critical study of language.
Rebecca Rogers. An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education
Teun A. van Dijk. Aims of Critical Discourse Analysis.
Anna Odrowąż-Coates & Sribas Goswami (eds.) (2017). Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Anna Odrowąż-Coates & Michal Kwiatkowski (eds.) (2014). The future of education and society through the eyes of social researchers. Warsaw: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Books to self-acquire (in Polish):
John W. Creswell. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane....
Robert V. Kozinets. Netnografia. Badania netnograficzne online...
Ruth Wodak, Michal Krzyzanowski. Jakosciowa analiza dyskursu
Graham Gibbs. Analizwanie danych jakosciowych.
Norman K Denzin, Yvonna S Lincoln. Metody badan jakosciowych.
Other materials: Scientific Journals in the field of social sciences
W cyklu 2020Z:
Wybrane artykuły będą przekazane podczas zajęć. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Active participation is required as well as a final academic writing project. |
W cyklu 2024:
Active participation is required as well as a final academic writing project. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: