Problemy integracji europejskiej SC-3S-PIE
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Prapoczątki idei integracji europejskiej.
2. Projekty integracyjne w latach 1919-1939.
3. Idea europejska w latach II wojny światowej.
4. Działania zjednoczeniowe w pierwszych latach powojennych.
5. Procesy integracyjne Europy w latach 50-tych.
6. Nowe płaszczyzny działalności zjednoczeniowej lat sześćdziesiątych.
7. Kształtowanie się drugiego etapu integracji (1969-1979).
8. Nowe kierunki działalności w latach 80-tych.
9. Trzeci etap integracji – utworzenie Unii Europejskiej.
10. Rozwój Unii Europejskiej w latach 90-tych.
11. Działalność integracyjna u progu XXI wieku.
12. Przygotowanie Traktatu Konstytucyjnego UE.
13. Instytucje i organizmy wewnętrzne UE.
14. Polska w UE.
15. Unia Europejska z dzisiejszej perspektywy i wizja przyszłości naszego kontynentu.
W cyklu 2021Z:
1. Prapoczątki idei integracji europejskiej |
W cyklu 2023Z:
1. Prapoczątki idei integracji europejskiej |
W cyklu 2024Z:
1. Idea i początki integracji europejskiej |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma zawansowaną wiedzę o różnych strukturach, instytucjach i organizacjach europejskich (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych i medycznych) funkcjonujących w wymiarze regionu i w skali lokalnej.
Umiejętności
Student/-ka potrafi komunikować się z różnymi odbiorcami z użyciem specjalistycznej terminologii związanej z zagadnieniami integracji europejskiej; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w debacie.
Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się oraz pozyskiwać wiedzę na temat Europy i Unii Europejskiej.
Kompetencje społeczne
Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy o Europie i integracji europejskiej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Czuje się odpowiedzialny/-a za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy.
Kryteria oceniania
Punktowana aktywność na zajęciach, kolokwium ustne, obecność na zajęciach
Literatura
W cyklu 2021Z:
1. K. Łastawski, Od idei do integracji europejskiej. Warszawa 2004 |
W cyklu 2023Z:
1. K. Łastawski, Od idei do integracji europejskiej. Warszawa 2004 |
W cyklu 2024Z:
1. K. Łastawski, Od idei do integracji europejskiej. Warszawa 2004 |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Z:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Z:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: