Warsztaty krytycznego myślenia SC-3F-WKM
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Podstawowe pojęcia - argument, pogląd, przekonanie; uzasadnienie, racjonalność, naukowość.
2. Dialog sokratejski a sofistyczna erystyka. Podstawowe różnice między sposobami prowadzenia dyskusji.
3. Pułapki dyskusji (m. in. implikatura konwersacyjna; ukryte założenia; rola emocji).
4. Debata oksfordzka.
5. Uczciwość intelektualna i odpowiedzialność za słowo.
6. Błędy metodologiczne i interpretacyjne w analizie danych (m. in. problem uproszczeń, uogólnień, nieuprawnionych twierdzeń).
7. Krytyczne myślenie w dobie inflacji informacji.
W cyklu 2020Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna podstawowe pojęcia: argument, pogląd, przekonanie, uzasadnienie, racjonalność, naukowość.
Zna podstawowe różnice między sposobami prowadzenia dyskusji.
Umiejętności
Student/-ka potrafi podjąć głębszy namysł nad szerszym kontekstem i konsekwencjami badań naukowych oraz odpowiedzialnością nauki.
Potrafi krytycznie analizować dane i wyniki badań.
Potrafi debatować, wyrazić i uzasadnić swoje stanowisko, wykorzystując narzędzia argumentacji.
Kompetencje społeczne
Student/-ka ma świadomość zobowiązań etycznych na etapie badań do pracy dyplomowej i na dalszych etapach pracy badawczej.
Potrafi krytycznie ocenić sytuację społeczną wynikającą z zastosowania nowych technologii i Internetu w przekazywaniu wiedzy.
Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Prezentuje wysokie standardy kultury osobistej podczas dyskusji z oponentami.
Literatura
W cyklu 2020Z:
A. Damasio, Błąd Kartezjusza. Emocje, rozum i ludzki mózg |
W cyklu 2021Z:
K. Bąkowicz, Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa, Studia Medioznawcze 2019, tom 20, nr 3 (78), s. 280-289 |
W cyklu 2022Z:
K. Bąkowicz, Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa, Studia Medioznawcze 2019, tom 20, nr 3 (78), s. 280-289 |
W cyklu 2023Z:
K. Bąkowicz, Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa, Studia Medioznawcze 2019, tom 20, nr 3 (78), s. 280-289 |
W cyklu 2024Z:
K. Bąkowicz, Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa, Studia Medioznawcze 2019, tom 20, nr 3 (78), s. 280-289 |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: 2 pkt. ECTS, 50-60 h |
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: 2 pkt. ECTS, 50-60 h |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: 2 pkt. ECTS, 50-60 h |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: 2 pkt. ECTS, 50-60 h |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: 2 pkt. ECTS, 50-60 h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: