Socjologia przekazów medialnych SC-2S-SPM
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia prowadzone w formie warsztatów z elementami tutoringu grupowego.
1. Cotygodniowe zadania oparte na bieżącej lekturze prasy regionalnej, krajowej i zagranicznej oraz literatury faktu. Tytuły prasowe są uzgadniane każdorazowo pomiędzy prowadzącą/-ym a grupą. Tytuły prasy zagranicznej uwzględniają znajomość języków członków/-iń grupy.
2. Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu wyrobienie trwałego nawyku stałej lektury prasy.
3. Samodzielne analizy wybranych mechanizmów ujawnianych w przestrzeni mediów, marketingu i public relations.
4. Długoterminowe obserwacje przekazów medialnych.
5. Porównawcza analiza treści (omawiane fakty i ich selekcja, użyty język w opisie, komentarzu) w wybranych środkach przekazu reprezentujących różne orientacje polityczne w ciągu ostatniego tygodnia/miesiąca itd.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma wiedzę o znaczeniu socjologii mediów i jej powiązaniach z innymi dyscyplinami oraz specyfice metodologicznej badania tekstów medialnych.
Ma wiedzę o mediach lokalnych i ogólnopolskich.
Posiada wiedzę o strukturze przekazu w mediach drukowanych i elektronicznych.
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady związane z ochroną prawa autorskiego oraz rozumie konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wykorzystać pozyskane z wiarygodnych źródeł dane do opisu i analizy zjawisk i procesów społecznych.
Potrafi krytycznie analizować informacje dziennikarskie z wysokiej jakości czasopism i gazet.
Ma umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań.
Potrafi pracować i współdziałać w grupie.
Dba o samodzielny rozwój.
Kompetencje społeczne
Student/-ka respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne przy badaniu rynku mediów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: