W cyklu 2020Z:
Antonowicz D. i in. 2016. Reformować? Nie reformować? Szerszy kontekst zmian w szkolnictwie wyższym. NAUKA 4/2016 Baczko-Dombi A., Wysmułek I. 2014. Czynniki sukcesu. Ciężka praca i talent czy pochodzenie i szczęście?, Warszawa: Zespół Porównawczych Analiz Nierówności Społecznych, Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk Bilans Kapitału Ludzkiego 2017 - Raport z badania ludności w wieku 18-69 lat Bilans Kapitału Ludzkiego 2017 - Rozwój kompetencji – uczenie się osób dorosłych i podmioty oferujące usługi rozwojowe Brzezinska, A. I., Matejczuk, J. (2013). Po co przedszkole Wychowanie w Przedszkolu, 11 CBOS 2018. Ocena systemu edukacji po roku od wprowadzenia reformy CBOS 2019. Społeczne poparcie dla protestu nauczycieli Chmura-Rutkowska I. 2012. Przemoc rówieśnicza w gimnazjum a płeć. Kontekst społeczno-kulturowy. Forum oświatowe 1(46), 201 Dolata R. 2015. Czy szkoła na drugim etapie edukacyjnym pogłębia nierówności edukacyjne?, w: Dolata, R., Grygiel, P., Jankowska, D. M., Jarnutowska, E., Jasińska-Maciążek, A., Karwowski, M., Modzelewski, M., Pisarek, J. Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV – VI. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych Dolata R. i in. 2016. Czy nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej potrafią bezstronnie ocenić osiągnięcia dziewcząt i chłopców z języka polskiego? Edukacja 2017, 3(142), 52–69 Domański H. 2010. Nowe ogniwa nierówności edukacyjnych w Polsce, Studia Socjologiczne 2010, 1 (196) Federowicz M., Choińska-Mika J., Walczak D. (red.) (2014). Liczą się nauczyciele. Raport o stanie edukacji 2013, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, część III Nauczyciele w działaniu (5) Feinberg W., Soltis J. F. (2000). Szkoła i społeczeństwo. Warszawa: WSiP Giza A. (red.) 2010: Standardy, bariery, szanse. Edukacja małych dzieci, Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Warszawa, Część I Giza-Poleszczuk A., Komendant-Brodowska A., Baczko-Dombi A. 2011. Przemoc w szkole 2011, Instytut Socjologii UW, Warszawa Górowska-Fells M., Płatos B., Rybińska A. 2018. Kompetencje kluczowe uczniów w międzynarodowych raportach i badaniach, w: Kwiatkowski S.M. (red.). Kompetencje przyszłości. FRESE Harris J. R. (1998). Geny czy wychowanie? Co wyrośnie z naszych dzieci i dlaczego. Warszawa, Wydawnictwo Jacek Santorski i S-ka. Hernik, K. (red.) (2015). Polscy nauczyciele i dyrektorzy w Międzynarodowym Badaniu Nauczania i Uczenia się TALIS 2013. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych Janowski A. 1995. Uczeń w teatrze życia szkolnego, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Jonczy-Adamska M. 2013. Edukacja antydyskryminacyjna a ukryty program nauczania. Słowo i obraz Komendant-Brodowska A., Anna Baczko-Dombi, Polska szkoła pod lupą, ORE Kopciewicz L. 2016. Podręczniki szkolne jako narzędzie przemocy symbolicznej, w: Gender w podręcznikach, Warszawa: Fundacja FeminotekaReferat: Kordasiewicz A. Sadura P. (red.) 2014. EDUKACJA OBYWATELSKA W DZIAŁANIU, Wydawnictwo Naukowe Scholar Kształcenie dorosłych 2016, 2018. Warszawa: GUS Kwiatkowski S.M. 2018. Nowoczesne doradztwo w szkołach: predyspozycje uczniów a ich przyszłość zawodowa, w: Kwiatkowski S.M. (red.). Kompetencje przyszłości. FRESE Kwiek M. 2016. Wprowadzenie. Deprywatyzacja szkolnictwa wyższego w Polsce. Co oznacza i jakie niesie konsekwencje?, Nauka i Szkolnictwo Wyższe, Nr 2(48)/2016 Kwiek. M. 2017. Wprowadzenie: Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce i jej wyzwania. Jak stopniowa dehermetyzacja systemu prowadzi do jego stratyfikacji, Nauka i Szkolnictwo Wyższe, Nr 2(50) (2017) Meighan R. (1993). Socjologia edukacji. Toruń: UMK Mikiewicz P. (2016). Socjologia edukacji. Warszawa: PWN Pankowska D. 2013. Nauczyciele wobec wiedzy o ukrytym programie szkoły. Przegląd Badań Edukacyjnych Pankowska D., Chomczyńska-Rubacha M. Płeć i rodzaj w edukacji formalnej, w: Gender w podręcznikach, Warszawa: Fundacja Feminoteka Rokicka M., Sztanderska U. 2013. Cechy społeczno-ekonomiczne rodziny a ponoszenie wydatków na prywatne dobra i usługi edukacyjne, Edukacja 2013, 1(121), 7-23 Sadura P. 2018. Państwo, szkoła, klasy, Wydawnictwo Krytyki Politycznej Sawiński Z. 2013. Zaufanie społeczeństwa do edukacji w Polsce i w krajach europejskich. Edukacja 2013, 2(122), 56-77 Szczepański J. (1981). Wychowanie i osobowość, w: Stanisław Jędrzejewski, „Wybór tekstów z socjologii wychowania. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, ss. 184-192. Szelewa D., Polakowski M., Sadura P., Obidniak D., Polski system edukacji – czego możemy się nauczyć?, Friedrich-Ebert-Stiftung Znaniecki F. (2001). Socjologia wychowania. Warszawa: PWN Żmijewska-Kwiręg S. (red.) 2017. Kto na ochotnika? Szkolne programy wolontariatu, CEO
|
W cyklu 2021Z:
Antonowicz D. i in. 2016. Reformować? Nie reformować? Szerszy kontekst zmian w szkolnictwie wyższym. NAUKA 4/2016 Baczko-Dombi A., Wysmułek I. 2014. Czynniki sukcesu. Ciężka praca i talent czy pochodzenie i szczęście?, Warszawa: Zespół Porównawczych Analiz Nierówności Społecznych, Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk Bilans Kapitału Ludzkiego 2017 - Raport z badania ludności w wieku 18-69 lat Bilans Kapitału Ludzkiego 2017 - Rozwój kompetencji – uczenie się osób dorosłych i podmioty oferujące usługi rozwojowe Brzezinska, A. I., Matejczuk, J. (2013). Po co przedszkole Wychowanie w Przedszkolu, 11 CBOS 2018. Ocena systemu edukacji po roku od wprowadzenia reformy CBOS 2019. Społeczne poparcie dla protestu nauczycieli Chmura-Rutkowska I. 2012. Przemoc rówieśnicza w gimnazjum a płeć. Kontekst społeczno-kulturowy. Forum oświatowe 1(46), 201 Dolata R. 2015. Czy szkoła na drugim etapie edukacyjnym pogłębia nierówności edukacyjne?, w: Dolata, R., Grygiel, P., Jankowska, D. M., Jarnutowska, E., Jasińska-Maciążek, A., Karwowski, M., Modzelewski, M., Pisarek, J. Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV – VI. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych Dolata R. i in. 2016. Czy nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej potrafią bezstronnie ocenić osiągnięcia dziewcząt i chłopców z języka polskiego? Edukacja 2017, 3(142), 52–69 Domański H. 2010. Nowe ogniwa nierówności edukacyjnych w Polsce, Studia Socjologiczne 2010, 1 (196) Federowicz M., Choińska-Mika J., Walczak D. (red.) (2014). Liczą się nauczyciele. Raport o stanie edukacji 2013, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, część III Nauczyciele w działaniu (5) Feinberg W., Soltis J. F. (2000). Szkoła i społeczeństwo. Warszawa: WSiP Giza A. (red.) 2010: Standardy, bariery, szanse. Edukacja małych dzieci, Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Warszawa, Część I Giza-Poleszczuk A., Komendant-Brodowska A., Baczko-Dombi A. 2011. Przemoc w szkole 2011, Instytut Socjologii UW, Warszawa Górowska-Fells M., Płatos B., Rybińska A. 2018. Kompetencje kluczowe uczniów w międzynarodowych raportach i badaniach, w: Kwiatkowski S.M. (red.). Kompetencje przyszłości. FRESE Harris J. R. (1998). Geny czy wychowanie? Co wyrośnie z naszych dzieci i dlaczego. Warszawa, Wydawnictwo Jacek Santorski i S-ka. Hernik, K. (red.) (2015). Polscy nauczyciele i dyrektorzy w Międzynarodowym Badaniu Nauczania i Uczenia się TALIS 2013. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych Janowski A. 1995. Uczeń w teatrze życia szkolnego, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Jonczy-Adamska M. 2013. Edukacja antydyskryminacyjna a ukryty program nauczania. Słowo i obraz Komendant-Brodowska A., Anna Baczko-Dombi, Polska szkoła pod lupą, ORE Kopciewicz L. 2016. Podręczniki szkolne jako narzędzie przemocy symbolicznej, w: Gender w podręcznikach, Warszawa: Fundacja FeminotekaReferat: Kordasiewicz A. Sadura P. (red.) 2014. EDUKACJA OBYWATELSKA W DZIAŁANIU, Wydawnictwo Naukowe Scholar Kształcenie dorosłych 2016, 2018. Warszawa: GUS Kwiatkowski S.M. 2018. Nowoczesne doradztwo w szkołach: predyspozycje uczniów a ich przyszłość zawodowa, w: Kwiatkowski S.M. (red.). Kompetencje przyszłości. FRESE Kwiek M. 2016. Wprowadzenie. Deprywatyzacja szkolnictwa wyższego w Polsce. Co oznacza i jakie niesie konsekwencje?, Nauka i Szkolnictwo Wyższe, Nr 2(48)/2016 Kwiek. M. 2017. Wprowadzenie: Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce i jej wyzwania. Jak stopniowa dehermetyzacja systemu prowadzi do jego stratyfikacji, Nauka i Szkolnictwo Wyższe, Nr 2(50) (2017) Meighan R. (1993). Socjologia edukacji. Toruń: UMK Mikiewicz P. (2016). Socjologia edukacji. Warszawa: PWN Pankowska D. 2013. Nauczyciele wobec wiedzy o ukrytym programie szkoły. Przegląd Badań Edukacyjnych Pankowska D., Chomczyńska-Rubacha M. Płeć i rodzaj w edukacji formalnej, w: Gender w podręcznikach, Warszawa: Fundacja Feminoteka Rokicka M., Sztanderska U. 2013. Cechy społeczno-ekonomiczne rodziny a ponoszenie wydatków na prywatne dobra i usługi edukacyjne, Edukacja 2013, 1(121), 7-23 Sadura P. 2018. Państwo, szkoła, klasy, Wydawnictwo Krytyki Politycznej Sawiński Z. 2013. Zaufanie społeczeństwa do edukacji w Polsce i w krajach europejskich. Edukacja 2013, 2(122), 56-77 Szczepański J. (1981). Wychowanie i osobowość, w: Stanisław Jędrzejewski, „Wybór tekstów z socjologii wychowania. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, ss. 184-192. Szelewa D., Polakowski M., Sadura P., Obidniak D., Polski system edukacji – czego możemy się nauczyć?, Friedrich-Ebert-Stiftung Znaniecki F. (2001). Socjologia wychowania. Warszawa: PWN Żmijewska-Kwiręg S. (red.) 2017. Kto na ochotnika? Szkolne programy wolontariatu, CEO
|