Metody badania mediów SC-2S-MBM1
TREŚCI PROGRAMOWE:
1. Metody badania dawnych i nowych mediów.
2. Kategorie pojęciowe związane z metodami badań mediów.
3. Metody organizowania prac w mediach.
4. Wzmacnianie pozycji na rynku mediów.
5. Analiza wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.
6. Media a Internet.
W cyklu 2022L:
Kryteria zaliczenia: - obecność na zajęciach – limit nieobecności to dwa spotkania. W przypadku każdej kolejnej nieobecności student będzie zobowiązany do merytorycznego zaliczenia treści zajęć na dyżurze. Zaliczenie owo powinno odbyć się najpóźniej w czasie drugiego tygodnia od powstania zaległości. Niedotrzymanie terminu powoduje brak zaliczenia - przygotowanie do zajęć i aktywność – do zajęć trzeba być przygotowanym przez wnikliwe studia nad proponowanym problemem. Wymagane jest przestudiowanie wszystkich wymienionych lektur. Aktywność rozumiana jest jako zabieranie głosu, udział w dyskusji, zadawanie sensownych pytań. - referat – wypowiedź ustna (40 min.) na temat związany z zagadnieniami poruszanymi w trakcie kursu. Temat wystąpienia musi zostać ustalony z prowadzącym co najmniej z tygodniowym wyprzedzeniem i wygłoszony w trakcie ćwiczeń. Referat powinien cechować się rzetelnością, logiczną kompozycją i komunikatywnością. Ocenie podlegać będą również sposób przekazywania informacji oraz źródła informacji stanowiące podstawę jego opracowania. Student zobowiązany jest do przygotowania dla wszystkich uczestników zajęć i prowadzącego konspektu wystąpienia wraz z bibliografią. Referat stanowi podstawę zaliczenia ćwiczeń. - projekt – praca pisemna (grupowa) na temat związany z zagadnieniami poruszanymi w trakcie kursu. Temat pracy zostanie podany przez prowadzącego na 3 zajęciach. Projekt powinien cechować się rzetelnością, logiczną kompozycją i komunikatywnością. Projekt stanowi podstawę zaliczenia ćwiczeń. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o znaczeniu socjologii mediów i jej powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi oraz specyfice przedmiotowej i metodologicznej.
Posiada wiedzę o metodach i narzędziach oraz technikach pozyskiwania danych, pozwalających opisywać metody badań i organizacji mediów.
Umiejętności
Student/-ka potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne związane z metodami badania mediów z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi socjologicznych.
Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania zróżnicowanego rynku mediów oraz formułować własne opinie.
Kompetencje społeczne
Student/-ka respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne przy badaniu rynku mediów.
Uwagi
W cyklu 2022L:
Ćwiczenia: dyskusja, praca z tekstem, referat, projekt Nakład pracy studenta: 1. Udział w ćwiczeniach: 60 h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: