Zagrożenia i procedury bezpiecznego korzystania z internetu w szkole PZ-3F-ZBI
TREŚCI PROGRAMOWE
Zasady bezpieczeństwa informatycznego i wykorzystywania narzędzi służących jego zachowaniu. Dobre praktyki i nawyki w korzystaniu z sieci komputerowej. Nadużycia w sieci. Rodzaje ataków i przestępstw komputerowych. Metody zabezpieczeń. Socjotechniki wykorzystywane do popełniania przestępstw w sieci. Uzależnienie od Internetu, syndrom FOMO, cyber stalking, cyber bullying.
W cyklu 2021L:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
aspekt techniczny urządzeń komputerowych i sieci teleinformatycznych: budowę i zasady działania urządzeń elektronicznych wykorzystywanych w edukacji, robotów edukacyjnych, sieci komputerowych;
znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
stosować terminologię z obszaru informatyki w zakresie opisu urządzeń i oprogramowania
w sposób swobodny i świadomy korzystać z Internetu kierując się zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci komputerowej, umie wymienić zagrożenia i konsekwencje nieprzestrzegania tych zasad; umie wyszukiwać, weryfikować wiarygodność znalezionych danych oraz prezentować własne opracowania z poszanowaniem praw autorskich.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki;
promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej.
Literatura
W cyklu 2021L:
Thomas Hardjon Pieprzyk Josef Jennifer Seberry. "Teoria bezpieczeństwa systemów komputerowych" Helion 2005 Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów – poradnik MEN https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/bezpieczenstwo-fizyczne-i-cyfrowe-uczniow--poradnik-men |
W cyklu 2022L:
Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów – poradnik MEN https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/bezpieczenstwo-fizyczne-i-cyfrowe-uczniow--poradnik-men Monika Spławska-Murmyło Anna Wawryszuk Ł. Kielban NETYKIETA Kultura komunikacji w sieci Netykieta, czyli savoir-vivre w internecie BEZPIECZEŃSTWO KOMPUTEROWE SZKOŁY. PORADNIK. Dbaj o bezpieczeƒstwo dzieci w Internecie! Thomas Hardjon Pieprzyk Josef Jennifer Seberry. "Teoria bezpieczeństwa systemów komputerowych" Helion 2005 |
W cyklu 2023L:
Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów – poradnik MEN https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/bezpieczenstwo-fizyczne-i-cyfrowe-uczniow--poradnik-men Monika Spławska-Murmyło Anna Wawryszuk Ł. Kielban NETYKIETA Kultura komunikacji w sieci Netykieta, czyli savoir-vivre w internecie BEZPIECZEŃSTWO KOMPUTEROWE SZKOŁY. PORADNIK. Dbaj o bezpieczeƒstwo dzieci w Internecie! Thomas Hardjon Pieprzyk Josef Jennifer Seberry. "Teoria bezpieczeństwa systemów komputerowych" Helion 2005 |
Uwagi
W cyklu 2021L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
W cyklu 2022L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
W cyklu 2023L:
Metod kształcenia NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: