Rozwijanie umiejętności informatycznych małych dzieci PZ-3F-RID
TREŚCI PROGRAMOWE
Wstęp do kodowania bez komputera. Nauka kodowania poprzez zabawę i aktywność ruchową. Gry i zabawy rozwijające spostrzegawczość, myślenie logiczne, myślenie komputacyjne. Gry i zabawy wprowadzające w tematykę programowania. Aplikacje internetowe wspierające naukę programowania. Nauka programowania z pomocą robotów (Bee-bot, DOC, Qobo).
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
aspekt techniczny urządzeń komputerowych i sieci teleinformatycznych: budowę i zasady działania urządzeń elektronicznych wykorzystywanych w edukacji, robotów edukacyjnych, sieci komputerowych;
kluczowe zagadnienia z obszaru algorytmiki i programowania: możliwości i zakres zastosowania algorytmiki, środowiska programistyczne i języki programowania adekwatne do poziomu kształcenia.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
przygotowywać algorytmy, programować w różnych środowiskach programistycznych i językach programowania kierując się przy ich doborze możliwościami programu oraz poziomem kształcenia;
kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów w obszarze nauk technicznych oraz popularyzacji wiedzy z obszaru informatyki.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia w procesie uczenia się.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Liukas L. (2016) Hello Ruby. Programowanie dla dzieci. Sierra Madre |
W cyklu 2023Z:
Liukas L. (2016) Hello Ruby. Programowanie dla dzieci. Sierra Madre |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: