Robotyka edukacyjna PZ-3F-RED
TREŚCI PROGRAMOWE
Wprowadzenie do nauki kodowania i programowania z pomocą robotów. Kodowanie ruchu robota za pomocą strzałek (Robot Doc). Kodowanie ruchu robota za pomocą kolorów (Ozobot). Programowanie w języku scratch (Scottie go!). Programowanie w języku blockly (Ozobot, Photon, DashiDot). Narzędzia, które pozwalają uczyć robotyki w trybie edukacji zdalnej.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
specyfikę funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego: człowieka i świata wynikającą z rozwoju cywilizacyjnego oraz możliwości zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji, w tym edukacji zdalnej, komplementarnej, wspomaganej komputerowo;
aspekt techniczny urządzeń komputerowych i sieci teleinformatycznych: budowę i zasady działania urządzeń elektronicznych wykorzystywanych w edukacji, robotów edukacyjnych, sieci komputerowych.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów biurowych, graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych.
przygotowywać algorytmy, programować w różnych środowiskach programistycznych i językach programowania kierując się przy ich doborze możliwościami programu oraz poziomem kształcenia;
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia w procesie uczenia się.
kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów w różnych obszarach życia szkolnego i poza szkolnego oraz wykonywania zadań zespołowych i projektów uczniowskich;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: