Problemy społeczeństwa informacyjnego PZ-3F-PSI
TREŚCI PROGRAMOWE
Wybrane, najistotniejsze współczesne problemy społeczeństwa informacyjnego -w kontekście rozwoju technologii informatycznych. Zmiany wywołane rozwojem technologii informacyjnych, w tym narzędzi komunikacji i analizy danych. Podejmowane tematy to Big Data, sztuczna inteligencja oraz nowe, przyszłe formy komunikacji.Wpływ technologii na środowisko, rozwiązania technologiczne jako źródło problemu lub remedium.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
związki informatyki z pedagogiką, ich miejsce w systemie nauk, ich przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, terminologię stosowaną w obrębie pedagogiki, informatyki i jej obszarów;
specyfikę funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego: człowieka i świata wynikającą z rozwoju cywilizacyjnego oraz możliwości zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji, w tym edukacji zdalnej, komplementarnej, wspomaganej komputerowo.
rozwiązania informatyczne służące do gromadzenia, selekcji i przetwarzania danych oraz repozytoriów danych, z naciskiem na relacyjne bazy danych, zna skutki przeładowania informacyjnego.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
stosować terminologię z obszaru informatyki w zakresie opisu urządzeń i oprogramowania w porozumiewaniu się z laikami i profesjonalistami z różnych dziedzin;
samodzielnie rozwijać wiedzę i umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych i technologii.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki;
budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: