Programowanie II PZ-3F-PR2
TREŚCI PROGRAMOWE
Obsługa IDE języka Python - podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. Operacje na liczbach całkowitych (+, -, *, /, %, pow(x,y), sqrt(x)), podstawowe instrukcje (print), typy proste (int, float, str, bool), drukowanie wartości zmiennych, zmiana wartości zmiennych, kasowanie zmiennych; Konwertowanie zmiennych (tekst->liczba, liczba->tekst), instrukcja warunkowa (if, elif, else); Zmienne tekstowe (str), operacje na zmiennych tekstowych (len(), s[], capitalize, center, count(), endswith(), find(), join(), lower, replace, split, startswith, swapcase, title, upper, isdigit, islower, rjust), operacje na zmiennych znakowych (ord, chr), znaki sterujące (t,n, ); Lista, operacje na listach (len, del, l+=[], l1+l2, append, extend, insert, pop, remove, reverse, sort), pętla for; Pętla while, liczby losowe; Procedury; Szyfrowanie tekstu; Listy, krotki, zbiory, słowniki; Try, except. Pliki; tkinter
W cyklu 2022Z:
Obsługa IDE języka Python - pyScripter, Visual Studio itp. |
W cyklu 2023Z:
Obsługa IDE języka Python - pyScripter, Visual Studio itp. |
W cyklu 2024Z:
Obsługa IDE języka Python - pyScripter, Visual Studio itp. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
kluczowe zagadnienia z obszaru algorytmiki i programowania: możliwości i zakres zastosowania algorytmiki, środowiska programistyczne i języki programowania adekwatne do poziomu kształcenia.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
przygotowywać algorytmy, programować w różnych środowiskach programistycznych i językach programowania kierując się przy ich doborze możliwościami programu oraz poziomem kształcenia.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki;
rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia w procesie uczenia się; kształtowania nawyku systematycznego uczenia się informatyki i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę i podejmowanie różnorodnych problemów wykorzystujących w rozwiązywaniu nowoczesne technologie.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega jakość wytworów przygotowanych przez studenta.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
https://developers.google.com/edu/python
Literatura uzupełniająca:
https://www.learnpython.org/
W cyklu 2022Z:
https://docs.python.org/3/tutorial/ |
W cyklu 2023Z:
https://docs.python.org/3/tutorial/ |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
W trakcie przedmiotu wykorzystywane są kompetencje programistyczne zdobywane na poprzednich przedmiotach dotyczących C++ i Pythona. |
W cyklu 2023Z:
W trakcie przedmiotu wykorzystywane są kompetencje programistyczne zdobywane na poprzednich przedmiotach dotyczących C++ i Pythona. Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2. Metody kształcenia: |
W cyklu 2024Z:
W trakcie przedmiotu wykorzystywane są kompetencje programistyczne zdobywane na poprzednich przedmiotach dotyczących C++ i Pythona. Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2. Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: