Dydaktyka zdolności PZ-3F-DZD
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Różne ujęcia I definicje zdolności
2. Klasyfikacja zdolności I uzdolnień
3. Koncepcje (teorie) zdolności
4. Metody diagnozowania zdolności
5. Metody I formy pracy z uczniem zdolnym
6. Szkoła miejscem rozwijania zdolności
7. Własne doświadczenia w pracy ze zdolnymi
8. Przesłanki skuteczności wychowania zdolnych
W cyklu 2022Z:
1. Różne ujęcia I definicje zdolności |
W cyklu 2023Z:
1. Różne ujęcia I definicje zdolności |
W cyklu 2024Z:
1. Różne ujęcia I definicje zdolności |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
miejsce pedagogiki zdolności i pedagogiki twórczości w systemie nauk, ich przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, terminologię stosowaną w obrębie pedagogiki i jej obszarów;
metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
planować praktyczne działania wspierające rozwój zdolności; określać warunki sprzyjające rozwojowi zdolności i kreatywności oraz warunki utrudniające ten proces.
na podstawie modeli teoretycznych konstruować narzędzia identyfikacji uczniów zdolnych;
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów.
Literatura
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: