Informatyczne narzędzia kształcenia zdalnego PZ-2F-IKZ
TREŚCI PROGRAMOWE
Charakterystyka edukacji zdalnej oraz narzędzi wykorzystywanych w procesie nauczania oraz uczenia się. Narzędzia dedykowane uczeniu się na komputerach i urządzeniach mobilnych ze wskazaniem komplementarności środowisk pracy zdalnej. Narzędzia z obszaru WEB 2.0, narzędzia developerskie i platformy edukacji typu LMS (Learning Management System).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:
w pogłębionym stopniu związki informatyki z pedagogiką, terminologię stosowaną w obrębie edukacji zdalnej;
w pogłębionym stopniu specyfikę funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego: człowieka i świata wynikającą z rozwoju cywilizacyjnego oraz możliwości zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji, w tym edukacji zdalnej, komplementarnej, wspomaganej komputerowo;
oprogramowanie komputerowe wykorzystywane do kształcenia zdalnego.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:
stosować terminologię z obszaru informatyki w zakresie opisu urządzeń i oprogramowania w porozumiewaniu się z profesjonalistami i osobami niebędącymi specjalistami z różnych dziedzin;
dobierać i stosować oprogramowanie komputerowe przeznaczone do kształcenia zdalnego.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: