Zastosowanie genogramu w badaniach nad rodziną PY-5S-ZGB
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Genogram - zasady tworzenia map systemów rodzinnych.
2. Schematy rysowania i symbole.
3. Zasady i metody prowadzenia wywiadu przy tworzeniu genogramu klasycznego.
4. Diagnozowanie na podstawie informacji zebranych przy użyciu genogramu klasycznego.
5. Interpretacja struktury rodziny.
6. Interpretacja faz cyklu życiowego.
7. Rozpoznawanie zasobów rodziny.
8. Przekazy międzypokoleniowe.
9. Warianty pracy z genogramem - genogram przestrzenny.
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do techniki genogramu i jego podstawowe zastosowania. Główne założenia pracy z genogramem. |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do techniki genogramu i jego podstawowe zastosowania. Główne założenia pracy z genogramem. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu genogramu klasycznego.
Umiejętności
Student/-ka posiada umiejętność opracowania diagnozy psychologicznej z użyciem genogramu.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest wrażliwy/-a na znaczenie relacji interpersonalnej w kontakcie diagnostycznym.
Literatura
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Kołbik I. Wywiad rodzinny z użyciem genogramu. W: de Barbaro B, red. Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego; 1999, s. 97–109. Literatura uzupełniająca: de Barbaro B. (1997). Dzieje terapeuty rodzinnego. Znak, 10, 28–37. |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Kołbik I. Wywiad rodzinny z użyciem genogramu. W: de Barbaro B, red. Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego; 1999, s. 97–109. Literatura uzupełniająca: de Barbaro B. (1997). Dzieje terapeuty rodzinnego. Znak, 10, 28–37. |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
Nakład pracy studenta: Metody kształcenia: Prezentacja multimedialna, dyskusja, praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne, metoda przypadków do analizy i interpretacji genogramów, metody aktywizujące studentów (praca w grupach i parach) |
W cyklu 2024Zn:
Nakład pracy studenta: LICZBA ECTS – 2 Metody kształcenia: Prezentacja multimedialna, dyskusja, praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne, metoda przypadków do analizy i interpretacji genogramów, metody aktywizujące studentów (praca w grupach i parach) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: