Socjalizacja ekonomiczna i konsumencka PY-5S-SOK
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Socjalizacja ekonomiczna i konsumencka - kontekst teoretyczny, główne kierunki i metody badań.
2. Rola czynników społecznych i kulturowych w nabywaniu wiedzy ekonomicznej: znaczenie rodziny, grupy rówieśniczej, mediów, kultury. Konsekwencje nieprawidłowej socjalizacji.
3. Funkcjonowanie w świecie konsumpcji. Dzieci jako konsumenci i odbiorcy reklam.
4. Własność i posiadanie – geneza, kontekst teoretyczny, główne kierunki i metody badań.
5. Ekonomiczne uwarunkowania poczucia dobrostanu – ujęcie mikro- i makroekonomiczne.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju psychologii i jej powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi, w tym ekonomią; ma wiedzę dotyczącą przebiegu, uwarunkowań i konsekwencji procesu socjalizacji ekonomicznej i konsumenckiej.
Umiejętności
Student/-ka potrafi integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin oraz potrafi wskazać mechanizmy odpowiedzialne za przebieg socjalizacji ekonomicznej i konsumenckiej, źródła pierwotnej i wtórnej socjalizacji ekonomicznej oraz ich znaczenie w poszczególnych stadiach rozwoju.
Kompetencje społeczne
Student/-ka docenia znaczenie wiedzy z obszaru psychologii ekonomicznej dla wspierania rozwoju jednostki oraz ma świadomość konsekwencji płynących z funkcjonowania w świecie konsumpcji, jak również konsekwencji nieprawidłowej socjalizacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: