Przygotowanie projektów PY-5S-PRK
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie).
2. Zasady przygotowania ofert konkursowych.
3. Badanie potrzeb grup docelowych.
4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.
5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych.
6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów.
7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.
8. Przygotowanie budżetów.
9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych.
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie). 2. Zasady przygotowania ofert konkursowych. 3. Badanie potrzeb grup docelowych. 4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych. 6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów. 7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 8. Przygotowanie budżetów. 9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych. |
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie). 2. Zasady przygotowania ofert konkursowych. 3. Badanie potrzeb grup docelowych. 4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych. 6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów. 7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 8. Przygotowanie budżetów. 9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna zasady dotyczące standardów przygotowania wniosków o udzielenie dofinansowania na różne działania merytoryczne tak naukowe jak i społeczne.
Zna ogólne zasady dotyczące finansowania projektów społecznych i naukowych.
Student zna zasady, w tym standardy APA, dotyczące pisania opracowań naukowych i przygotowania prezentacji badań naukowych; bierze pod uwagę aspekty etyczne i zagadnienia z zakresu własności intelektualnej.
Zna definicje pracy metodą projektu i podstawowych elementów tej metody.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wyszukać i właściwie wykorzystać istniejącą wiedzę z różnych źródeł, aby opracować merytoryczne podstawy wniosku o dofinansowanie.
Potrafi dostosować uzasadnienie merytoryczne do specyfiki wniosku i wymagań grantodawcy.
Potrafi właściwie zacytować rozdział książki, artykuł z czasopisma naukowego, źródło internetowe, pracę napisaną przez kilku autorów, przestawić statystyki z zachowaniem właściwych standardów APA (spolszczonych i amerykańskich).
Potrafi przygotować raport z badań w postaci posterów lub prezentacji multimedialnej w oparciu o standardy APA i zasady poprawnej komunikacji.
Umie przygotować projekt społeczny i uzasadnić potrzebę jego realizacji.
Potrafi zdiagnozować potrzeby grupy docelowej.
Potrafi dostosować budżet do zakładanych rezultatów, liczby odbiorców i czasu realizacji zadania publicznego.
Potrafi dostosować zakres odziaływań do wymagań danego ogłoszenia konkursowego, dostosować oddziaływania do celów realizowanego zadania publicznego/ projektu.
Potrafi współpracować w zespole, odnajduje w nim swoje miejsce i bierze na siebie współodpowiedzialność za cel zespołu; potrafi dzielić pracę w zespole, aby uzyskać jak najlepsze efekty.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest przekonany o ważności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
Jest wrażliwy/-a na rzeczywiste potrzeby grup, na rzecz których chce działać.
Literatura
1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)
2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)
Uwagi
W cyklu 2023Ln:
Zaliczenie zajęć odbywa się na podstawie przygotowanego projektu |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: