Przetwarzanie informacji społecznych PY-5S-PIS
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Najnowsze teorie dotyczące selekcji, interpretacji i wykorzystywania informacji potrzebnych do formułowania sądów o sobie, innych ludziach i świecie.
2. Czynniki związane z przetwarzaniem informacji społecznych.
3. Historia badań w zakresie poznania społecznego.
4. Błędy atrybucyjne w spostrzeganiu siebie i innych.
5. Korelaty błędów w postrzeganiu siebie i innych.
6. Schematy i heurystyki w percepcji społecznej.
W cyklu 2022L:
ZAGADNIENIA |
W cyklu 2022Ln:
ZAGADNIENIA |
W cyklu 2023L:
ZAGADNIENIA |
W cyklu 2023Ln:
ZAGADNIENIA |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna różne błędy poznawcze, rozumie powody ich powstawania, ponadto wie, jakie czynniki im sprzyjają.
Zna różne rodzaje schematów eksperymentalnych używanych do badania błędów atrybucji i heurystyk.
Umiejętności
Student/-ka potrafi rozpoznać błędy poznawcze.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest świadomy/-a popełniania przez siebie błędów poznawczych.
Kryteria oceniania
Egzamin
Literatura
Fuchs, T., & De Jaegher, H. (2009). Enactive intersubjectivity: Participatory sense-making and mutual incorporation. Phenomenology and the cognitive sciences, 8(4), 465-486.
Jarymowicz, M., & Szuster, A. (2016). Self-we-others schemata differentiation as a base for personal agency and social attitudes. Frontiers in psychology, 7, 1227.
Lubiszewski, D. (2012). Odnaleźć się w gąszczu ofert. Psychologia ekologiczna dla bardzo początkujących. AVANT. Pismo Awangardy Filozoficzno-Naukowej, (2), 267-270.
Woźniak, M. (2018). “I” and “Me”: the self in the context of consciousness. Frontiers in psychology, 9, 1656.
W cyklu 2022L:
Fuchs, T., & De Jaegher, H. (2009). Enactive intersubjectivity: Participatory sense-making and mutual incorporation. Phenomenology and the cognitive sciences, 8(4), 465-486. |
W cyklu 2022Ln:
Fuchs, T., & De Jaegher, H. (2009). Enactive intersubjectivity: Participatory sense-making and mutual incorporation. Phenomenology and the cognitive sciences, 8(4), 465-486. |
W cyklu 2023L:
Fuchs, T., & De Jaegher, H. (2009). Enactive intersubjectivity: Participatory sense-making and mutual incorporation. Phenomenology and the cognitive sciences, 8(4), 465-486. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Ln:
Fuchs, T., & De Jaegher, H. (2009). Enactive intersubjectivity: Participatory sense-making and mutual incorporation. Phenomenology and the cognitive sciences, 8(4), 465-486. Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022L:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: Praca grupowa studentów na zajęciach, rozmowa, dyskusja, prezentacja multimedialna w wykonaniu prowadzącą [elementy wykładu], filmiki edukacyjne z serwisu "YouTube" prezentowane przez prowadzącą, prace domowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (zajęcia): 15 godzin Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 30 godzin (1 punkt ECTS x 30 godzin) |
W cyklu 2022Ln:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: Praca grupowa studentów na zajęciach, rozmowa, dyskusja, prezentacja multimedialna w wykonaniu prowadzącą [elementy wykładu], filmiki edukacyjne z serwisu "YouTube" prezentowane przez prowadzącą, prace domowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (zajęcia): 15 godzin Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 30 godzin (1 punkt ECTS x 30 godzin) |
W cyklu 2023L:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: Praca grupowa studentów na zajęciach, rozmowa, dyskusja, prezentacja multimedialna w wykonaniu prowadzącą [elementy wykładu], filmiki edukacyjne z serwisu "YouTube" prezentowane przez prowadzącą, prace domowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (zajęcia): 15 godzin Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 30 godzin (1 punkt ECTS x 30 godzin) |
W cyklu 2023Ln:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: Praca grupowa studentów na zajęciach, rozmowa, dyskusja, prezentacja multimedialna w wykonaniu prowadzącą [elementy wykładu], filmiki edukacyjne z serwisu "YouTube" prezentowane przez prowadzącą, prace domowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (zajęcia): 15 godzin Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 30 godzin (1 punkt ECTS x 30 godzin) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: