Odkrywanie potencjału zawodowego PY-5S-OPZ
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Wprowadzenie, idea treningu odkrywania potencjału zawodowego, zasady współpracy.
2. Poszukiwania właściwej przestrzeni do realizacji planów zawodowych.
3. Budowanie poczucia własnej skuteczności poprzez odkrywanie i rozwijanie mocnych stron.
4. System wartości a budowanie kariery zawodowej.
5. Analiza otoczenia emocjonalnego i kultury organizacji.
6. Osobowość i temperament a predyspozycje zawodowe.
7. Budowanie postawy proaktywnej w poszukiwaniu pracy.
8. Motywacja do poszukiwania pracy – jak ją budować, jak rozwijać.
9. Jawny i ukryty rynek pracy – efektywność różnorodnych i niekonwencjonalnych metod szukania pracy.
10. Osiąganie skuteczności mierzonej realizacją celów krótko- i długoterminowych.
11. Wybrane zagadnienia z zakresu autoprezentacji.
12. Podstawy z zakresu prowadzenia negocjacji płacowych.
W cyklu 2021L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2021Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Ln:
Główne zagadnienia poruszane podczas zajęć Odkrywanie potencjału zawodowego. Omówienie podstawowych pojęć (m.in. umiejętności, kwalifikacje zawodowe, kompetencje, umiejętności uniwersalne, predyspozycje zawodowe etc.) |
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat procesów psychologicznych leżących u podłoża poszukiwania pracy oraz motywowania siebie do działania w tym zakresie.
Umiejętności
Student/-ka posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji potrzebnych do efektywnego poszukiwania pracy.
Potrafi stosować wiedzę psychologiczną w celu efektywnego poszukiwania pracy oraz doradzania innym w tym zakresie.
Potrafi opracować skuteczne działania mające na celu ułatwić znalezienie pracy zawodowej oraz zaplanować ich wdrożenie.
Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, potrafi dostarczyć argumenty na rzecz swojego stanowiska.
Kompetencje społeczne
Student/-ka ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy, umiejętności i innych mocnych stron stanowiących atut na rynku pracy; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuję postawę proaktywną w działaniu, potrafi motywować siebie do działania i radzić sobie z momentami zwątpienia.
Posiada pogłębioną świadomość swojego systemu wartości oraz wie, jakie konsekwencje ma wykonywanie pracy zbieżnej i rozbieżnej z posiadanym systemem wartości.
Kryteria oceniania
Obecność.
Zadania wykonane w trakcie zajęć.
Praca pisemna - autorefleksja na temat własnej drogi do odkrywania idealnego miejsca pracy.
Literatura
Bolles, R. N. (2012). Jakiego koloru jest Twój spadochron? warszawa; Studio Emka
W cyklu 2022L:
Bolles, R. N. (2012). Jakiego koloru jest Twój spadochron? Warszawa; Studio Emka |
W cyklu 2022Ln:
1. M. Szaban, Rynek pracy w Polsce i w Unii Europejskiej, Difin, Warszawa 2016. |
W cyklu 2023L:
Bolles, R. N. (2012). Jakiego koloru jest Twój spadochron? Warszawa; Studio Emka |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Stosowane metody kształcenia: mini-wykład, dyskusja, burza mózgów, mapowanie problemów i doświadczeń, ćwiczenia indywidualne i grupowe, rozmowy w parach i grupach, symulacje Nakład pracy osoby studiującej: 90 godzin (3 punkty ECTS) |
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2023L:
Stosowane metody kształcenia: mini-wykład, dyskusja, burza mózgów, mapowanie problemów i doświadczeń, ćwiczenia indywidualne i grupowe, rozmowy w parach i grupach, symulacje Nakład pracy osoby studiującej: 90 godzin, w tym 30 godzin kontaktowych oraz 60 godzin na wykonanie zadań związanych z zajęciami oraz przygotowanie zaliczenia (3 punkty ECTS) |
W cyklu 2023Ln:
Stosowane metody kształcenia: mini-wykład, dyskusja, burza mózgów, mapowanie problemów i doświadczeń, ćwiczenia indywidualne i grupowe, rozmowy w parach i grupach, symulacje Nakład pracy osoby studiującej: 75 godzin, w tym 15 godzin kontaktowych oraz 60 godzin na wykonanie zadań związanych z zajęciami oraz przygotowanie zaliczenia (3 punkty ECTS) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: