Metody i projektowanie badań społecznych PY-5S-MIP
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Metody ilościowe: wybór modelu badawczego, efekt oczekiwań interpersonalnych badacza, przegląd metod, ilościowa analiza danych jakościowych, planowanie i realizacja badań, dobór próby, miary związku między zmiennymi, miary istotności różnic, algorytmy wyboru optymalnego testu.
2. Metody jakościowe: kontekst metodologiczny badań jakościowych, badania z użyciem wywiadów, badania narracyjne, analiza interakcji, analiza dyskursu, badania biograficzne i archiwalne, wykorzystanie swobodnych technik diagnostycznych w kontekście badawczym.
3. Ilościowo-jakościowe (mieszane strategie badawcze).
4. Wspomagane komputerowo techniki analizy danych jakościowych.
W cyklu 2022Z:
Podstawowy wykład metodologiczny obejmujący metody badawcze (eksperymentalne, kwestionariuszowe, wywiady etc.) z położeniem nacisku na specyfikę badań społeczności. BLOK 1 – metody ilościowe: BLOK 2 – metody jakościowe: |
W cyklu 2022Zn:
Treść programowa: Podstawowy wykład metodologiczny obejmujący metody badawcze (eksperymentalne, kwestionariuszowe, wywiady etc.) z położeniem nacisku na specyfikę badań społeczności. BLOK 1 – metody ilościowe: BLOK 2 – metody jakościowe: |
W cyklu 2023Z:
Treść programowa: Podstawowy wykład metodologiczny obejmujący metody badawcze (eksperymentalne, kwestionariuszowe, wywiady etc.) z położeniem nacisku na specyfikę badań społeczności. BLOK 1 – metody ilościowe: BLOK 2 – metody jakościowe: |
W cyklu 2023Zn:
Treść programowa: Podstawowy wykład metodologiczny obejmujący metody badawcze (eksperymentalne, kwestionariuszowe, wywiady etc.) z położeniem nacisku na specyfikę badań społeczności. BLOK 1 – metody ilościowe: BLOK 2 – metody jakościowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna metody badań ilościowych stosowanych w badaniach społecznych i rozumie ich użyteczność oraz ograniczenia; zna podstawowe rodzaje badań jakościowych, ich podstawowe zastosowania i ograniczenia.
Umiejętności
Student/-ka potrafi dopasować strategię planowanych badań ilościowych i jakościowych do rodzaju stawianych pytań badawczych i rozumie ograniczenia metodologiczne wypływające z podjętych wyborów.
Kompetencje społeczne
Student/-ka ma świadomość uwarunkowań etycznych w prowadzeniu badań ilościowych i jakościowych.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Brzeziński, J. (2012). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
W cyklu 2023Zn:
Brzeziński, J. (2012). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA i ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
W cyklu 2022Zn:
FORMA AKTYWNOŚCI oraz ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI: |
W cyklu 2023Z:
FORMA AKTYWNOŚCI oraz ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI: Metoda kształcenia: wykład interaktywny, ćwiczenia dotyczące odnoszenia treści programowych do podjętego projektu pracy magisterskiej. |
W cyklu 2023Zn:
FORMA AKTYWNOŚCI oraz ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI: Metoda kształcenia: wykład interaktywny, ćwiczenia dotyczące odnoszenia treści programowych do podjętego projektu pracy magisterskiej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: