Psychologia procesów poznawczych PY-5F-PPP
TREŚCI PROGRAMOWE
Wykład:
1. Zagadnienia ogólne (historia, metody badawcze, powiązanie z innymi naukami).
2. Procesy percepcji.
3. Procesy uwagi.
4. Zniekształcenia procesów pamięci i uwagi.
5. Pamięć.
6. Poznanie społeczne.
7. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji.
8. Intuicja i wyobraźnia.
9. Procesy poznawcze a procesy emocjonalne.
10. Stosowana psychologia poznawcza.
Ćwiczenia:
1. Czym zajmuje się psychologia procesów poznawczych? Rys historyczny. Podstawowe pojęcia.
2. Metody badawcze w psychologii poznawczej.
3. Jak przygotować prezentację wyników badania i referat.
4. Procesy uwagi.
5. Procesy spostrzegania.
6. Pamięć. Rodzaje pamięci.
7. Procesy pamięciowe.
8. Zniekształcenia pamięci.
9. Zaburzenia pamięci i doskonalenie pamięci.
10. Procesy emocjonalne a procesy poznawcze.
11. Zastosowania psychologii poznawczej.
W cyklu 2020Z:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Wykład: Ćwiczenia: |
W cyklu 2020Zn:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Ćwiczenia: |
W cyklu 2021Z:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Wykład: Ćwiczenia: |
W cyklu 2021Zn:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Ćwiczenia: |
W cyklu 2022Z:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Wykład: Ćwiczenia: |
W cyklu 2022Zn:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Ćwiczenia: |
W cyklu 2023Z:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Wykład: Ćwiczenia: |
W cyklu 2023Zn:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Ćwiczenia: |
W cyklu 2024Z:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Wykład: Ćwiczenia: |
W cyklu 2024Zn:
Celem wykładów i ćwiczeń z Psychologii procesów poznawczych jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zjawiskami dotyczącymi procesów poznawczych oraz metodami badawczymi stosowanymi w psychologii poznawczej. Uczestnicy zajęć będą mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat procesów poznawczych, ich prawidłowego przebiegu oraz pogorszenia związanego z różnymi chorobami i zaburzeniami. Przedstawione również zostaną możliwe zastosowania psychologii poznawczej. Ćwiczenia: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna podstawowe metody badawcze stosowane w psychologii procesów poznawczych.
Zna przebieg podstawowych procesów poznawczych: percepcji, uwagi pamięć, podejmowania decyzji.
Zna i stosuje terminologię używaną w psychologii poznawczej.
Zna ograniczenia wybranych procesów poznawczych, np. percepcji, uwagi, pamięci.
Zna podstawowe fakty z historii psychologii poznawczej.
Umiejętności
Student/-ka potrafi scharakteryzować podstawowe procesy poznawcze.
Potrafi wskazać praktyczne zastosowanie wybranych prawidłowości psychologii poznawczej.
Potrafi prowadzić dyskusje, z zachowaniem zasad kultury osobistej.
Potrafi wykonywać zadania w małych grupach.
Kompetencje społeczne
Student/-ka zna poziom swojej wiedzy w dziedzinie psychologii poznawczej.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Maruszewski, T. (2002). Psychologia poznania. Gdańsk: GWP - wybrane rozdziały. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Link do grupy wykładowej: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5e558d8b992a4355bc3eea206c9f1fd6%40thread.tacv2/conversations?groupId=fc484532-4613-460d-9a35-63d24b737668&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link Grupa 1 (ćwiczenia) Link Grupa 2 (ćwiczenia) Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2020Zn:
Wykład- link do zespółu na Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aad55c27087104e618834400c43995778%40thread.tacv2/conversations?groupId=61dccc33-57ee-4b0b-a250-ab01c97a5e02&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Grupa 1 Teams Grupa 2 Teams Grupa 3 Teams Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2021Z:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2021Zn:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2022Z:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2022Zn:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2023Z:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2023Zn:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2024Z:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
W cyklu 2024Zn:
Stosowane metody: wykład, prezentacja, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, testy, eksperyment, dyskusja. Nakład pracy studenta (175 godzin) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: