Praca empiryczna - 2 PY-5F-PE2
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Konkretne problemy badawcze opracowane są corocznie i proponowane studentom do wyboru.
2. Studenci przeprowadzają badania, przygotowują raporty oraz prezentacje wyników.
W cyklu 2021L:
Pełny opis: 1/ Przygotowanie części metodologicznej pracy (sformułowanie pytań i hipotez badawczych, opis próby i narzędzi badawczych) 2/ Przygotowanie bazy do analizy danych 3/ Analiza statystyczna wyników badania - wstęp do analizy danych (praca w programie SPSS, wykorzystanie syntaxu w analizie danych), diagnostyka zmiennych 4/ Analiza danych (dobór metod analizy do postawionych pytań i hipotez badawczych), interpretacja wyników badania 5/ Prezentacja wyników badania |
W cyklu 2021Ln:
Pełny opis: 1/ Przygotowanie części metodologicznej pracy (sformułowanie pytań i hipotez badawczych, opis próby i narzędzi badawczych) 2/ Przygotowanie bazy do analizy danych 3/ Analiza statystyczna wyników badania - wstęp do analizy danych (praca w programie SPSS, wykorzystanie syntaxu w analizie danych), diagnostyka zmiennych 4/ Analiza danych (dobór metod analizy do postawionych pytań i hipotez badawczych), interpretacja wyników badania 5/ Prezentacja wyników badania |
W cyklu 2022L:
2/ Przygotowanie bazy do analizy danych 3/ Analiza statystyczna wyników badania - wstęp do analizy danych (praca w programie SPSS, wykorzystanie syntaxu w analizie danych), diagnostyka zmiennych 4/ Analiza danych (dobór metod analizy do postawionych pytań i hipotez badawczych), interpretacja wyników badania 5/ Prezentacja wyników badania |
W cyklu 2022Ln:
Pełny opis: 1/ Przygotowanie części metodologicznej pracy (sformułowanie pytań i hipotez badawczych, opis próby i narzędzi badawczych) 2/ Przygotowanie bazy do analizy danych 3/ Analiza statystyczna wyników badania - wstęp do analizy danych (praca w programie SPSS, wykorzystanie syntaxu w analizie danych), diagnostyka zmiennych 4/ Analiza danych (dobór metod analizy do postawionych pytań i hipotez badawczych), interpretacja wyników badania 5/ Prezentacja wyników badania |
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1/ Przeprowadzenie zaplanowanego badania. |
W cyklu 2024Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1/ Przeprowadzenie zaplanowanego badania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna zasady dotyczące przywoływania źródeł w tekście oraz sporządzania bibliografii zgodnie ze spolszczonymi standardami APA.
Umiejętności
Student/-ka potrafi przeprowadzić badanie psychologiczne.
Potrafi zinterpretować uzyskanie wyniki badania, także w kontekście innych badań i teorii.
Potrafi sporządzić raport z przeprowadzonego badania.
Potrafi przygotować i przeprowadzić prezentację wyników badań.
Kompetencje społeczne
Student/-ka odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych oraz zasadami etycznymi podczas projektowania i prowadzenia badania.
Literatura
W cyklu 2021L:
Literatura: 1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 3/ Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1/ Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
W cyklu 2021Ln:
Literatura: 1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 3/ Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1/ Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
W cyklu 2022L:
1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 3/ Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1/ Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
W cyklu 2022Ln:
Literatura: 1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 3/ Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1/ Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. |
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. |
Uwagi
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 30 godzin Praca indywidualna studenta (realizacja projektu badawczego): 45 godzin Łączny nakład pracy: 60 godzin |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin Praca indywidualna studenta (realizacja projektu badawczego): 45 godzin Łączny nakład pracy: 60 godzin |
W cyklu 2022L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 30 godzin Praca indywidualna studenta (realizacja projektu badawczego): 45 godzin Łączny nakład pracy: 60 godzin |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin Praca indywidualna studenta (realizacja projektu badawczego): 45 godzin Łączny nakład pracy: 60 godzin |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, konsultacje NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin |
W cyklu 2024Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, konsultacje NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: