Metody analizy danych jakościowych PY-5F-MDJ
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Podejście jakościowe w naukach społecznych.
2. Przegląd różnych metod analizy danych jakościowych oraz narzędzi komputerowych wspomagających analizę.
3. Projektowanie badania jakościowego: definicja problemu badań, planowanie schematu badania, dobór osób badanych, struktura wywiadu i projektowanie scenariusza, wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających, prowadzenie wywiadu, analiza i interpretacja danych jakościowych, opracowanie raportu z badań.
4. Praktyczna analiza danych jakościowych przy użyciu klasycznych metod i z zastosowaniem oprogramowania komputerowego MAXQDA
W cyklu 2024L:
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Podejście jakościowe w naukach społecznych. 2. Przegląd różnych metod analizy danych jakościowych (interpretacyjna analiza fenomenologiczna, teoria ugruntowana, psychologia narracji, analiza konwersacyjna, analiza dyskursu, analiza tematyczna) oraz narzędzi komputerowych wspomagających analizę. 3. Projektowanie badania jakościowego: definicja problemu badań, planowanie schematu badania, dobór osób badanych, struktura wywiadu i projektowanie scenariusza, wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających, prowadzenie wywiadu, analiza i interpretacja danych jakościowych, opracowanie raportu z badań. 4. Praktyczna analiza danych jakościowych przy użyciu klasycznych metod i z zastosowaniem oprogramowania komputerowego MAXQDA |
W cyklu 2024Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Podejście jakościowe w naukach społecznych. 2. Przegląd różnych metod analizy danych jakościowych (interpretacyjna analiza fenomenologiczna, teoria ugruntowana, psychologia narracji, analiza konwersacyjna, analiza dyskursu, analiza tematyczna) oraz narzędzi komputerowych wspomagających analizę. 3. Projektowanie badania jakościowego: definicja problemu badań, planowanie schematu badania, dobór osób badanych, struktura wywiadu i projektowanie scenariusza, wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających, prowadzenie wywiadu, analiza i interpretacja danych jakościowych, opracowanie raportu z badań. 4. Praktyczna analiza danych jakościowych przy użyciu klasycznych metod i z zastosowaniem oprogramowania komputerowego MAXQDA |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka posiada wiedzę na temat prowadzenia badań z zastosowaniem metod jakościowych.
Umiejętności
Student/-ka posiada umiejętność samodzielnego i zespołowego planowania i prowadzenia badań z zastosowaniem metod jakościowych.
Posiada umiejętność przedstawiania wyników w formie pisemnego raportu.
Kompetencje społeczne
Student/-ka ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu psychologii i budowania warsztatu pracy.
Literatura
W cyklu 2024L:
LITERATURA: - Hammersley, M., Atkinson, P. (2000). Projekt badawczy: problemy, przykłady i próbki. W: Metody badań terenowych. Warszawa: Zysk i S-ka. |
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA: - Hammersley, M., Atkinson, P. (2000). Projekt badawczy: problemy, przykłady i próbki. W: Metody badań terenowych. Warszawa: Zysk i S-ka. |
Uwagi
W cyklu 2024L:
Godziny kontaktowe: 15 godzin |
W cyklu 2024Ln:
Godziny kontaktowe: 15 godzin |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: