Streetworking PS-3F-STR
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Streetwork – definicje, podstawowe informacje, standaryzacja.
2. Grupy docelowe w streetworkingu – cele pracy, zadania.
3. Metody pracy streetworkera.
4. Narzędzia pracy streetworkera.
5. Tworzenie projektów pracy metodą streetoworkingu.
W cyklu 2021L:
Treści programowe: 1. Streetwork – definicje, podstawowe informacje, standaryzacja |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka posiada wiedzę na temat idei streetworkingu. Zna standard pracy w tym obszarze.
Zna rodzaje systemów wparcia , w tym przede wszystkim w ramach rozwiązań funkcjonujących w zakresie wsparcia osób marginalizowanych.
Posiada wiedzę na temat osób marginalizowanych w społeczeństwie, rodzajów więzi i struktur społecznych wspomagających oraz utrudniających ich funkcjonowanie.
Ma podstawową wiedzę o regułach komunikacji między streetworkerem a osobą „żyjącą na ulicy”.
Umiejętności
Student/-ka potrafi dokonać analizy sytuacji osoby zmarginalizowanej.
Umie tworzyć dokumentację opisującą sytuację osób zmarginalizowanych.
Posługuje się zasadami prawnymi i etycznymi, a także standardami zawodowymi istotnymi z punktu widzenia pomocy osobom zmarginalizowanym. Umie uwzględniać w praktyce zasady poufności.
Potrafi pracować w grupie i współdziałać z przedstawicielami innych zawodów, wolontariuszami oraz instytucjami działającymi w obszarze wsparcia osób marginalizowanych.
Umie planować i realizować własne uczenie.
Kompetencje społeczne
Student/-ka stara się dokonywać krytycznej oceny własnych kompetencji i efektów pracy.
Stara się myśleć prospołecznie. Uczestniczy w przygotowaniu działań na rzecz osób marginalizowanych.
Prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec ludzi marginalizowanych; dostrzega i formułuje problemy etyczne w zakresie ich wspierania.
Literatura
W cyklu 2020L:
1.Consortium for Street Children The Oasis Centre, State of the World’s Street Children: ResearchSarah Thomas de Benítez, Great Britain in 2011 |
W cyklu 2021L:
1.Consortium for Street Children The Oasis Centre, State of the World’s Street Children: ResearchSarah Thomas de Benítez, Great Britain in 2011 |
Uwagi
W cyklu 2020L:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Metody kształcenia (na odległość) Zadania do wykonania (z terminarzem) Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021L:
Kryteria oceny prac zaliczeniowych: 1.Ocena treści 0 - 1 - 2 pkt. OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Metody kształcenia Zadania do wykonania (z terminarzem) Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: