Public relations PS-3F-PUR
TREŚCI PROGRAMOWE
Istota public relations w pomocy społecznej.
Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany.
Środki public relations i możliwości ich wykorzystania.
Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena.
Public relations – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations” - zajęcia warsztatowe.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
posiada wiedzę z zakresu PR; zna zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej;
ma podstawową wiedzę o regułach komunikacji w ramach PR;
Umiejętności
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu PR i w oparciu o nią formułować i rozwiązywać problemy, które następnie poddaje rozważaniom;
potrafi rozważać sformułowane wcześniej problemy w oparciu o różne źródła wiedzy i pochodzące z nich informacje;
dobiera i stosuje właściwe metody oraz narzędzia, uwzględniając między innymi zaawansowane technologie informacyjno–komunikacyjne wykorzystywane w praktyce PR;
potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii uwzględniającej najistotniejsze kwestie z obszaru PR;
Kompetencje społeczne
dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji i efektów pracy, systematycznie doskonali swój warsztat pracy;
Literatura
Literatura proponowana:
1. Black S., Public relations, Warszawa 1999.
2. Jasiecki, K., Moleda-Zdziech, M., Kurczewska, U., Lobbing – sztuka skutecznego wywierania wplywu, Dom Wydawniczy ABC, 2000;
3.Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005
4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.
5.Krzyzowska, O., Szczepaniak, R., Nietypowe przypadki Public Relations, Wydawnictwo One Press, 2003;
6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.
7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Opis metod kształcenia (uczenia się): Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, w tym: Nakład pracy studenta/tki: Godziny kontaktowe |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: