Zastosowanie algorytmów PE-3S-ZAL
Opis treści programowych:
Usystematyzowanie wiedzy na temat podstawowych pojęć z obszaru algorytmiki. Zastosowanie algorytmów w kodowaniu offline. Zasady „kodowania na dywanie”. Zastosowanie algorytmów w programowaniu: w środowisku graficznym Scratch. Zastosowanie algorytmów w robotyce. Zasady programowania robotów, ich budowa i sterowanie robotem. Aplikacje i gry edukacyjne, interaktywne kursy myślenia algorytmicznego.
W cyklu 2020L:
1. Usystematyzowanie wiedzy na temat podstawowych pojęć z obszaru algorytmiki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2019L: |
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma uszczegółowioną wiedzę z zakresu algorytmiki.
- Rozumie istotę algorytmów w życiu codziennym i sens nauki algorytmiki.
- Zna dobre praktyki w kierunku rozwijania myślenia algorytmicznego (kodowanie na dywanie, programowanie w środowisku graficznym, programowanie robotów edukacyjnych).
- Rozumie potrzebę indywidualizacji nauczania.
- Zna specyficzne dla zajęć informatycznych formy pracy z uczniami.
Umiejętności - Potrafi ułożyć i zastosować algorytm w praktyce: poprzez skrypt w środowisku programistycznym Scratch, instrukcję kodującą offline i program sterujący robotem edukacyjnym.
- Potrafi ocenić efektywność rozwiązania algorytmicznego, zaproponować i zastosować kroki w stronę jego optymalizacji.
- Potrafi współdziałać z innymi w celu rozwiązania sytuacji problemowej.
- Potrafi pracować w zespole, m.in. komunikować się, formułować instrukcje, wykonywać przypisane mu zadania.
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności w zakresie algorytmiki, korzystając z nowoczesnych technologii ICT (aplikacji i gier edukacyjnych, interaktywnych kursów myślenia algorytmicznego).
- Potrafi analizować własne działania algorytmiczne i wskazywać ewentualne obszary wymagające modyfikacji (optymalizacja skryptów poprzez zastosowanie zmiennych, list, pętli i instrukcji warunkowych).
Kompetencje społeczne - Dokonuje samooceny własnego poziomu myślenia i działania algorytmicznego.
- Dostrzega potrzebę doskonalenia w zakresie algorytmiki.
-Rozumie potrzebę popularyzowania wśród uczniów i w środowisku szkolnym i pozaszkolnym wiedzy z obszaru algorytmiki i robotyki.
Kryteria oceniania
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
Godziny kontaktowe (laboratorium/warsztaty): 15 godzin
Przygotowanie się do zajęć, analiza literatury: 10 godzin
Wykonanie zaliczeniowych prac: 10 godzin
Inne formy: 10 godzin
METODY KSZTAŁCENIA:
Problemowe, ćwiczeniowe, zadaniowe, heurystyczne.
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: ocena indywidualnej pracy studenta na zajęciach oraz ocena autorskiego projektu gry.
Literatura
http://kodowanienadywanie.blogspot.com/
https://www.scratchjr.org/
https://scratch.mit.edu/
https://photonrobot.com/pl
https://code.org/
W cyklu 2020L:
https://developers.google.com/blockly |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Kod dostępu do zespołu w Teams znajduje się na poziomie informacji dla grupy. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: