Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy PE-3S-ZAD
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. Wprowadzenie różnorodnych metod dramowych. Drama, jej istota i stan badań nad problematyką. Kreacyjna siła słowa w dramie. Improwizacje słowne- założenia teoretyczne. Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka. Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach. Drama w wychowaniu – diagnoza i prognoza. Drama jako trening życia. Edukacja w perspektywie dramy - kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy. Drama w rozwiązywaniu problemów.
W cyklu 2020L:
Studenci poznają naturę metody pedagogicznej jaką jest drama i możliwości jej wykorzystania w konstruowaniu zajęć pedagogicznych. Poznają techniki dramowe szczególnie te związane z budowaniem dialogu i świadomym wykorzystaniem słowa. |
W cyklu 2021L:
Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. |
W cyklu 2022L:
Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. |
W cyklu 2023L:
Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. |
W cyklu 2024L:
Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie różnych obszarów sztuki słowa i dramy, pozwalającą na rozpoznawanie i charakteryzowanie zjawisk w jej obszarze.
Umiejętności
Dostrzega nowe zjawiska w obszarze sztuki słowa i dramy i interpretuje je, wykorzystując posiadaną wiedzę kulturową.
Potrafi animować aktywność i twórczość uczniów, wykorzystując różne obszary pracy z i nad sztuką słowa i dramy.
Kompetencje społeczne
Rozumie znaczenie i ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie wykorzystania różnych obszarów sztuki w działalności pedagogicznej i społecznej.
Literatura
W cyklu 2020L:
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021L:
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. |
W cyklu 2022L:
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. |
W cyklu 2023L:
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. |
W cyklu 2024L:
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
przedmiot prowadzony w formie ćwiczeń online. Studenci zostali przeprowadzeni przez szereg ćwiczeń, które przekładały metody dramowe na możliwości , które niesie ze sobą kontakt online, oraz proponowali własne rozwiązania, które poddawane były analizie. |
W cyklu 2022L:
Nakład pracy Studenta: |
W cyklu 2023L:
|
W cyklu 2024L:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: