Warsztat menadżera kultury PE-3S-WMK
TREŚCI PROGRAMOWE:
Menadżer kultury – kompetencje. Prawo a działalność kulturalna i animacyjna – konteksty. Organizacja imprez w przestrzeni publicznej. Współpraca menadżera kultury z sektorem administracyjnym i biznesowym. Współpraca z artystami. Budowanie kultury organizacji i zespołu. Doskonalenie zawodowe menedżera kultury. Kreatywność. Strategie biznesowe. Projektowanie innowacyjnych przedsięwzięć jako istota pracy menadżera.
W cyklu 2021Z:
Polityka kulturalna i dziedzictwo kulturowe |
W cyklu 2022Z:
Polityka kulturalna Hospitacje w instytucjach kultury |
W cyklu 2023Z:
Polityka kulturalna Hospitacje w instytucjach kultury |
W cyklu 2024Z:
Polityka kulturalna Hospitacje w instytucjach kultury |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe paradygmaty sytuujące działalność animacyjną w obszarze potrzeb kulturalnych społeczności.
Ma wiedzę na temat różnorodnych strategii, metod oraz technik animacji środowiska lokalnego oraz działalności w sferze promocji kultury.
Ma wiedzę na temat kontekstów prawnych w realizacji działań animacyjnych, działań na gruncie promocji kultury i sztuki oraz w marketingu kultury.
Umiejętności
Ma umiejętność optymalnego doboru określonych metod aktywizacyjnych dla poszczególnych środowisk.
Umiejętnie analizuje i ocenia stosowane metody i procedury w zakresie praktyk animacji społeczno-kulturowej w środowisku.
Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, koncepcji dotyczących usprawnień modyfikacji pracy pedagogicznej i animacyjnej.
Kompetencje społeczne
Zadania i problemy łączące się zdziałalnością pedagogiczną i animacyjną realizuje z poszanowaniem zasad etyki zawodowej.
Wykazuje chęć poszukiwania innowacyjnych i nowatorskich rozwiązań w obszarze promocji kultury i sztuki oraz działalności sektora pozarządowego.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Efekt ESK, Jak konkurs na Europejską Stolicę Kultury 2016 zmienił polskie miasta, UJ, Wrocław 2016 |
W cyklu 2022Z:
Efekt ESK, Jak konkurs na Europejską Stolicę Kultury 2016 zmienił polskie miasta, UJ, Wrocław 2016 |
W cyklu 2023Z:
Efekt ESK, Jak konkurs na Europejską Stolicę Kultury 2016 zmienił polskie miasta, UJ, Wrocław 2016 |
W cyklu 2024Z:
Efekt ESK, Jak konkurs na Europejską Stolicę Kultury 2016 zmienił polskie miasta, UJ, Wrocław 2016 |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są różnorodne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia/warsztaty: 30 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury) - 15 godzin. W semestrze zimowym r. ak. 2021/22 potwierdzanie efektów kształcenia w trybie zdalnym w ramach zespołu MTeams. |
W cyklu 2022Z:
W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są różnorodne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia/warsztaty: 30 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury) - 15 godzin. |
W cyklu 2023Z:
W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są różnorodne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia/warsztaty: 30 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury) - 15 godzin. |
W cyklu 2024Z:
W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są różnorodne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia/warsztaty: 30 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury) - 15 godzin. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: