W cyklu 2021Z:
- Acar, S., Neumayer, M., Brunett, C. (2019). Social Media Use and Creativity: Exploring the Influences on Ideational Behavior and Creative Activity. Journal of Creative Behavior. 55(1), 39-52. DOI:10.1002/jocb.432 - Benedek, M., Karstendiek, M., Ceh, S. M., Grabner, R., Krammer, G., Lebuda, I., Silvia, P. J., Cotter, K. N., Li, Y., Hu, W., Martskvishvili, K., Kaufman, J. C. (2021). Creativity myths: Prevalence and correlates of misconceptions on creativity. Personality and Individual Differences, 182, 111068. https://doi.org/10.1016/j.paid.2021.111068 - Currey, M. (2013). Codzienne rytuały. Jak pracują wielkie umysły. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. - Glǎveanu, V. P., de Saint Laurent, C. (2021). Social Media Responses to the Pandemic: What Makes a Coronavirus Meme Creative. Frontiers in psychology, 12, 569987. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.569987 - Jemielniak, D. (2019). Socjologia Internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. - Kang, X., Chen, W., Kang, J. (2019). Art in the Age of Social Media: Interaction Behavior Analysis of Instagram Art Accounts. Informatics, 6(4), 52. https://doi.org/10.3390/informatics6040052 - Kosiński, M., Matz, S. C., Gosling, S. D., Popov, V., Stillwell, D. (2015). Facebook as a Research Tool for the Social Sciences. Opportunities, Challenges, Ethical Considerations, and Practical Guidelines. American Psychologists, 70(6), 543–556. - Napiórkowska, A. (2017/ 2019). Jak oni pracują: rozmowy z twórcami. Część 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. - Popiołek, M. (2018). Czy można żyć bez Facebooka? Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. - Trapp i in. (2021). Przyszłość edukacji. Scenariusze 2046. Raport infuture.institute i Collegium da Vinci, Gdańsk: infuture.institute. - Mapa trendów 2018-2021. Gdańsk: infuture.institute. https://infuture.institute/mapa-trendow/ - Warwas, I., Podgórniak-Krzykacz, A., Brzeziński, K., Krzewińska, A., Wiktorowicz, J., Kretek-Kamińska, A. (2021). Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie. Łódź; Wydawnictwo UŁ. https://repozytorium.uni.lodz.pl/handle/11089/38006 https://datareportal.com/reports/digital-2021-october-global-statshot https://koed.org.pl/pl/blog/2014/05/07/przewodnik-po-otwartych-zasobach-edukacyjnych-wersja-5/
|
W cyklu 2022Z:
Literatura podstawowa: 1. Maćkiewicz, J. (1999). Jak pisać teksty naukowe? Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. 2. Gajda, A. & Wołowicz, A. (2022). If Not in Science, Then Where Are the Women? A Content Analysis of School Textbooks. Education as Change, 26, 1-26. 3. Jankowska, D. M., Czerwonka, M., Lebuda, I., & Karwowski, M. (2018). Exploring the Creative Process: Integrating Psychometric and Eye-Tracking Approaches. Frontiers in Psychology. doi: 10.3389/fpsyg.2018.01931 4. Lebuda, I., & Karwowski, M. (2021). Personality of Nobel Prize laureates: Differences across domains and relationship to public recognition. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/aca0000412 5. Karwowski, M., Jankowska, D. M., Lebuda, I., & Czerwonka, M. (2020). Do parents and children perceive creativity similarly? A dyadic study of creative mindsets. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/aca0000358 6. Zielińska, A., Lebuda, I., Karwowski, M. (2023). Dispositional self-regulation strengthens the links between creative activity and creative achievement. Personality and Individual Differences, 200, 111894. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111894 7. Groyecka-Bernard, A., Karwowski, M., Sorokowski, P. (2021). Creative thinking components as tools for reducing prejudice: Evidence from experimental studies on adolescents. Thinking Skills and Creativity, 39, 100779. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111894
Literatura uzupełniająca 1. Currey, M. (2013). Codzienne rytuały. Jak pracują wielkie umysły. Warszawa: Wydawnistwo W.A.B. 2. Gajda, A. (2022). Life Lessons in Polish Schools: Teachers’ Attitudes Towards Girls and Boys, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 1(14), 73-95. 3. Gajda, A., Bójko, A. & Stoecker, E. (2022). The vicious circle of stereotypes: teachers’ awareness of and responses to students’ gender-stereotypical behaviour, PLoS ONE. DOI:10.1371/journal.pone.0269007 4. Jankowska, D. M.& Gralewski, J. (2022). The familial context of children’s creativity: Parenting styles and the climate for creativity in parent-child relationship. Creativity Studies, 15(1), 1-24. https://doi.org/10.3846/cs.2022.13449 5. Siuda, P. & Wasylczyk, P. (2018). Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: PWN.
|
W cyklu 2023Z:
Literatura podstawowa: 1. Maćkiewicz, J. (1999). Jak pisać teksty naukowe? Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. 2. Gajda, A. & Wołowicz, A. (2022). If Not in Science, Then Where Are the Women? A Content Analysis of School Textbooks. Education as Change, 26, 1-26. 3. Jankowska, D. M., Czerwonka, M., Lebuda, I., & Karwowski, M. (2018). Exploring the Creative Process: Integrating Psychometric and Eye-Tracking Approaches. Frontiers in Psychology. doi: 10.3389/fpsyg.2018.01931 4. Lebuda, I., & Karwowski, M. (2021). Personality of Nobel Prize laureates: Differences across domains and relationship to public recognition. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/aca0000412 5. Karwowski, M., Jankowska, D. M., Lebuda, I., & Czerwonka, M. (2020). Do parents and children perceive creativity similarly? A dyadic study of creative mindsets. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/aca0000358 6. Zielińska, A., Lebuda, I., Karwowski, M. (2023). Dispositional self-regulation strengthens the links between creative activity and creative achievement. Personality and Individual Differences, 200, 111894. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111894 7. Groyecka-Bernard, A., Karwowski, M., Sorokowski, P. (2021). Creative thinking components as tools for reducing prejudice: Evidence from experimental studies on adolescents. Thinking Skills and Creativity, 39, 100779. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111894
Literatura uzupełniająca 1. Currey, M. (2013). Codzienne rytuały. Jak pracują wielkie umysły. Warszawa: Wydawnistwo W.A.B. 2. Gajda, A. (2022). Life Lessons in Polish Schools: Teachers’ Attitudes Towards Girls and Boys, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 1(14), 73-95. 3. Gajda, A., Bójko, A. & Stoecker, E. (2022). The vicious circle of stereotypes: teachers’ awareness of and responses to students’ gender-stereotypical behaviour, PLoS ONE. DOI:10.1371/journal.pone.0269007 4. Jankowska, D. M.& Gralewski, J. (2022). The familial context of children’s creativity: Parenting styles and the climate for creativity in parent-child relationship. Creativity Studies, 15(1), 1-24. https://doi.org/10.3846/cs.2022.13449 5. Siuda, P. & Wasylczyk, P. (2018). Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: PWN.
|
W cyklu 2024Z:
- Acar, S., Neumayer, M., Brunett, C. (2019). Social Media Use and Creativity: Exploring the Influences on Ideational Behavior and Creative Activity. Journal of Creative Behavior. 55(1), 39-52. DOI:10.1002/jocb.432 - Benedek, M., Karstendiek, M., Ceh, S. M., Grabner, R., Krammer, G., Lebuda, I., Silvia, P. J., Cotter, K. N., Li, Y., Hu, W., Martskvishvili, K., Kaufman, J. C. (2021). Creativity myths: Prevalence and correlates of misconceptions on creativity. Personality and Individual Differences, 182, 111068. https://doi.org/10.1016/j.paid.2021.111068 - Currey, M. (2013). Codzienne rytuały. Jak pracują wielkie umysły. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. - Glǎveanu, V. P., de Saint Laurent, C. (2021). Social Media Responses to the Pandemic: What Makes a Coronavirus Meme Creative. Frontiers in psychology, 12, 569987. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.569987 - Jemielniak, D. (2019). Socjologia Internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. - Kang, X., Chen, W., Kang, J. (2019). Art in the Age of Social Media: Interaction Behavior Analysis of Instagram Art Accounts. Informatics, 6(4), 52. https://doi.org/10.3390/informatics6040052 - Kosiński, M., Matz, S. C., Gosling, S. D., Popov, V., Stillwell, D. (2015). Facebook as a Research Tool for the Social Sciences. Opportunities, Challenges, Ethical Considerations, and Practical Guidelines. American Psychologists, 70(6), 543–556. - Napiórkowska, A. (2017/ 2019). Jak oni pracują: rozmowy z twórcami. Część 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. - Popiołek, M. (2018). Czy można żyć bez Facebooka? Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. - Trapp i in. (2021). Przyszłość edukacji. Scenariusze 2046. Raport infuture.institute i Collegium da Vinci, Gdańsk: infuture.institute. - Mapa trendów 2018-2021. Gdańsk: infuture.institute. https://infuture.institute/mapa-trendow/ - Warwas, I., Podgórniak-Krzykacz, A., Brzeziński, K., Krzewińska, A., Wiktorowicz, J., Kretek-Kamińska, A. (2021). Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie. Łódź; Wydawnictwo UŁ. https://repozytorium.uni.lodz.pl/handle/11089/38006 https://datareportal.com/reports/digital-2021-october-global-statshot https://koed.org.pl/pl/blog/2014/05/07/przewodnik-po-otwartych-zasobach-edukacyjnych-wersja-5/
|