Warsztat realizatora edukacyjnych etiud filmowych PE-3S-WEF
TREŚCI PROGRAMOWE:
Funkcje i zadania przekazów audiowizualnych w edukacji. Przygotowanie dokumentacji filmowej. Opracowanie scenariusza etiudy filmowej. Przygotowanie i weryfikacja scenopisu etiudy filmowej. Realizacja etiudy filmowej zgodnie z przygotowaną dokumentacją. Weryfikacja przygotowanych etiud filmowych. Realizacja ostatecznych wersji etiud filmowych.
W cyklu 2020L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2021L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą realizacji edukacyjnych etiud filmowych.
Umiejętności
Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową w trakcie realizacji edukacyjnych etiud filmowych.
Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole, pełniąc różne role podczas realizacji edukacyjnych etiud filmowych.
Kompetencje społeczne
Jest przygotowany/a do działania pedagogicznego w zakresie realizacji etiud edukacyjnych w sposób przedsiębiorczy.
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy; jest gotowy/a do współpracy i tworzenia dobrej atmosfery społecznej oraz rozwiązywania konfliktów poprzez dialog.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
-dyskusja
-praca w zespołach
-studium przypadków
NAKŁAD PRACY STUDENTA
FORMA AKTYWNOŚCI
godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 30 godz.
przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 godz.
przygotowanie się do zaliczenia na ocenę - 10 godz.
realizacja etiudy filmowej - 15 godz.
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3
Zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod zdalnego nauczania. Główne środki cyklicznej komunikacji (o charakterze synchronicznym oraz niesynchronicznym): program Microsoft Teams oraz Microsoft Outlook oraz poprzez kontakt telefoniczny. Narzędzia wykorzystywane w zależności od możliwości uczestników procesu kształcenia, według ustalonych sposobów pracy z grupami. Wykorzystywane formy komunikacji: poczta e-mail, kontakt telefoniczny, spotkania on line.
Użycie poszczególnych form komunikacji jest uzależnione od podejmowanych tematów na zajęciach, dotyczy to także godzin spotkań.
Różnorodność wykorzystywanych narzędzi i metod pracy ze studentami podyktowana jest troską o realizację celów zajęć w sposób najbardziej przystępny dla ogółu grupy, bez dyskryminacji osób nieposiadających wystarczających możliwości technicznych do korzystanie z programu Microsoft Teams.
Literatura
LITERATURA
Literatura obowiązkowa:
1. Andrzejewska A., Magia szklanego ekranu, Zagrożenia płynące z telewizji, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007.
2. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, DIFIN, Warszawa 2014.
3.Bednarek J., Andrzejewska A. (red.), Cyberświat – możliwości i zagrożenia, Wyd. Akademickie Żak”, Warszawa 2009.
4.Bednarek J., Multimedia w kształceniu, PWN, Warszawa 2006.
5.Juszczyk S., Człowiek w świecie elektronicznych mediów - szanse i zagrożenia, Wyd. UŚ, Katowice 2000.
6.Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.), Cyberprzestrzeń i edukacja, Adam Marszałek, Toruń 2012.
7.Downs W., Russian R., Jak napisać scenariusz filmowy, Wyd. Wojciech Marzec, 2007.
Literatura uzupełniająca:
1.Artykuły w najnowszych czasopismach naukowych, popularno-naukowych i publicystycznych oraz programów i reklam telewizyjnych.
2.Wybrane publikacje elektroniczne dotyczące przygotowania i realizacji etiud filmowych
W cyklu 2022L:
LITERATURA Literatura obowiązkowa: 1. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, DIFIN, Warszawa 2014. Literatura uzupełniająca: 1.Artykuły w najnowszych czasopismach naukowych, popularno-naukowych i publicystycznych oraz programów i reklam telewizyjnych. |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: 1. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, DIFIN, Warszawa 2014. Literatura uzupełniająca: 1.Artykuły w najnowszych czasopismach naukowych, popularno-naukowych i publicystycznych oraz programów i reklam telewizyjnych. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA -dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 Zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod zdalnego nauczania. Główne środki cyklicznej komunikacji (o charakterze synchronicznym oraz niesynchronicznym): program Microsoft Teams oraz Microsoft Outlook oraz poprzez kontakt telefoniczny. Narzędzia wykorzystywane w zależności od możliwości uczestników procesu kształcenia, według ustalonych sposobów pracy z grupami. Wykorzystywane formy komunikacji: poczta e-mail, kontakt telefoniczny, spotkania on line. Użycie poszczególnych form komunikacji jest uzależnione od podejmowanych tematów na zajęciach, dotyczy to także godzin spotkań. Różnorodność wykorzystywanych narzędzi i metod pracy ze studentami podyktowana jest troską o realizację celów zajęć w sposób najbardziej przystępny dla ogółu grupy, bez dyskryminacji osób nieposiadających wystarczających możliwości technicznych do korzystanie z programu Microsoft Teams. Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aebe1c353b17a4744bc2e9f534f42f84e%40thread.tacv2/conversations?groupId=1bf1b4bb-7d42-4085-a367-de7b9c3e3758&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA -dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA -dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA -dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: