Tradycyjne i nowe media PE-3S-TNM
TREŚCI PROGRAMOWE:
Znaki i kody. Język naturalny jako najważniejszy kod kultury.Od kultury oralnej do kultury druku. Narodziny prasy. Kształtowanie się audiowizualnej komunikacji pośredniej. Fotografia i film jako medium. Radio jako bęben plemienny. Media masowe a homogenizacja kultury. Między interakcją społeczną a paraspołeczną quasi-interakcją – widz programu telewizyjnego. Tożsamość człowieka w środowisku elektronicznym. „Nowe nowe media”. Kultura konwergencji jako kultura uczestnictwa.
W cyklu 2023Z:
Treści programowe |
W cyklu 2024Z:
Treści programowe 1. Podstawowy podział mediów. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna wybrane koncepcje funkcjonowania człowieka w środowisku medialnym: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej w obszarze mediów.
Ma podstawową wiedzę o odzwierciedlaniu struktur społecznych i instytucji życia społecznego w mediach, a także o mediach jako środowisku wychowawczym.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wykorzystania dawnych i nowych mediów w dyskursie kulturowym, społecznym i pedagogicznym.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych oraz medialnych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagoga medialnego oraz proponuje rozwiązania dla identyfikowanych problemów.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając z różnych wiarygodnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) oraz analizować własne działania.
Kompetencje społeczne
Jest przekonany/a oznaczeniu wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu historii mediów, poszukuje tego typu wiedzy, a w przypadku problemów - zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii.
Literatura
W cyklu 2023Z:
iteratura obowiązkowa Literatura dodatkowa |
W cyklu 2024Z:
iteratura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2024Z:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: