Trening kreatywności - 2 PE-3S-TK2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Stymulowanie sfery poznawczej: operacji myślenia twórczego, wytwarzania dywergencyjnego, wyobraźni twórczej. Wzmacnianie sfery emocjonalno-motywacyjnej: motywacji do twórczego funkcjonowania, wytrwałości, potrzeby tworzenia, twórczej samooceny. Rozwijanie sfery osobowościowej: otwartości na doświadczenie, ciekawości poznawczej, wrażliwości na problemy, zdolności zadawania pytań i poszukiwania sprzeczności. Rozbudzanie sfery działaniowej - aktywności twórczej: projektowanie, realizacja i prezentacja własnych działań twórczych. Wybrane heurystyki, czyli twórcze rozwiązywanie problemów w praktyce edukacyjnej.
W cyklu 2023Z:
- Szczegółowe cele treningów kreatywności. Zasady i strategie ułatwiające twórcze rozwiązywanie problemów. |
W cyklu 2024Z:
- Szczegółowe cele treningów kreatywności. Zasady i strategie ułatwiające twórcze rozwiązywanie problemów. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 9: Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą przebiegu procesu stymulowania potencjału twórczego, co związane jest z prowadzeniem działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w grupie, ich prawidłowości i zakłóceń.
Umiejętności
Potrafi obserwować i animować prace nad twórczym rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem, wychowaniem, wspierać innych w rozwijaniu ich kompetencji kluczowych, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się twórczości.
Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur do realizacji zadań wymagających myślenia twórczego i twórczego rozwiązywania problemów.
Potrafi tworzyć rozwiązania różnych problemów i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań.
Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; potrafi dokonać autoprezentacji.
Potrafi planować i organizować własną aktywność i pracę zespołową w procesie tworzenia.
Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role.
Kompetencje społeczne
Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę autokreacji, twórczego rozwoju osobistego, ciągłego dokształcania się zawodowego; dokonuje samooceny własnych zdolności twórczych i doskonali kompetencje kreatywne.
Jest przygotowany/a do działania pedagogicznego ukierunkowane na rozwijanie potencjału twórczego w sposób przedsiębiorczy.
Literatura
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: