Seminarium twórczości PE-3S-SET
TREŚCI PROGRAMOWE
Twórczość i działanie twórcze. Stymulatory i inhibitory twórczości. Wzorce twórczości. Zasady pedagogiki twórczości. Urzeczywistnianie twórczości. Mistrz i uczeń. Szkoła twórczości.
W cyklu 2020Z:
1. Twórczość – wybrane koncepcje teoretyczne. |
W cyklu 2021Z:
1. Twórczość i działanie twórcze – komplementarne ujęcie fenomenu twórczości |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Posiada wiedzę o różnych ujęciach fenomenu twórczości oraz ich odniesień do działalności pedagogicznej.
- Zna społeczne i indywidualne uwarunkowania działalności twórczej.
- Przyswoił podstawowe wymogi wychowania do twórczości.
- Posiada wiedzę o różnych ujęciach fenomenu twórczości oraz ich odniesień do działalności pedagogicznej.
Umiejętności
- Potrafi wyróżnić działania o charakterze twórczym w zbiorze działań człowieka.
- Wykorzystuje zasady pedagogiki twórczości w projektowaniu pracy nauczycielskiej.
- Potrafi konstruować i rozwiązywać zadania twórcze z pomocą metod heurystycznych.
Kompetencje społeczne
- Akceptuje potrzebę podejmowania i realizowania działań na rzecz rozwoju własnego.
- Charakteryzuje się gotowością podejmowania zadań skierowanych na zmianę rzeczywistości.
- Prezentuje postawę gotowości współpracy.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: - Karwowski, M. (2009). Identyfikacja potencjału twórczego. Warszawa: Wydawnictwo APS Literatura uzupełniająca: - Niemierko, B., Szmigel, M. K. (2016). Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli. Kraków: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej |
W cyklu 2021Z:
Góralski A. Teoria twórczości, APS 2003 Podane artykuły z czasopism |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Przedmiot realizowany jest głównie w formie warsztatów. Stosowana jest głównie praca grupowa z wykorzystaniem różnych środków kształcenia, w tym informatycznych |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: