Samokształcenie PE-3S-SAM1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wprowadzenie do problematyki samokształcenia: terminologia, elementy składowe procesu. Uwarunkowania efektywnego procesu samokształcenia. Motywacja a proces uczenia się. Pamięć wprocesie uczenia się. Tradycyjne techniki uczenia się. Techniki mnemoniczne uczenia się. Planowanie uczenia się. System reprezentacyjny WAK a organizacja uczenia się. Teoria wielorakiej inteligencji H.Gardnera a proces uczenia się. Style uczenia się. Techniki mnemoniczne uczenia się. Półkule mózgowe a proces uczenia się. Tradycyjne notowanie. Mapa myśli a notatka blokowa. Zasady przygotowywania prezentacji multimedialnej. Wystąpienia publiczne.
W cyklu 2020L:
Ćwiczenia: |
W cyklu 2021L:
Ćwiczenia: |
W cyklu 2022L:
Treści programowe: 1. Istota procesu samokształcenia. Uwarunkowania efektywnego procesu samokształcenia. |
W cyklu 2023L:
Treści programowe: 1. Istota procesu samokształcenia. Uwarunkowania efektywnego procesu samokształcenia. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia (głównie w zakresie samokształcenia i pracy nad własnym rozwojem) i ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych i psychologicznych podstaw oraz zna podstawowe teorie dotyczące tych procesów.
Ma uszczegółowioną wiedzę o metodyce wykonywania typowych, samodzielnie podejmowanych zadań edukacyjnych, normach, procedurach stosowanych w ramach samokształcenia.
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o osobach dorosłych, jako organizatorach i uczestnikach działalności edukacyjnej, jaką jest samokształcenie.
Ma poszerzoną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju.
Umiejętności
Uwzględnia zróżnicowane możliwości i potrzeby edukacyjne osób dorosłych oraz odnosi je do projektowania indywidualnego planu rozwoju.
Kompetencje społeczne
Wyraża otwartą i krytyczną postawę względem posiadanej wiedzy i umiejętności.
Wykazuje refleksję i dążność do rozwoju osobistego.
Podejmuje działania ukierunkowane na własny rozwój.
Literatura
W cyklu 2020L:
OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2021L:
OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2022L:
OBOWIĄZKOWA Anderson J. R., Uczenie się i pamięć Integracja zagadnień, WSiP, Warszawa 1998. UZUPEŁNIAJĄCA Chodkowski Z., Motywacja a proces uczenia się, Kultura – Przemiany – Edukacja, t. VII (2019). (Internet) |
W cyklu 2023L:
OBOWIĄZKOWA Anderson J. R., Uczenie się i pamięć Integracja zagadnień, WSiP, Warszawa 1998. UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA - dyskusja dydaktyczna, Zajęcia prowadzone na platformie MS TEAMS. |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2022L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023L:
Metody dydaktyczne: praca z tekstem, dyskusja, ćwiczenia, metody problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: