Rozwijanie uzdolnień informatycznych i twórczych PE-3S-RUI
TREŚCI PROGRAMOWE:
Rozpoznawanie i rozwijanie uzdolnień informatycznych i twórczych.
Możliwości współpracy z instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwijanie uzdolnień uczniów.
Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad informatycznych i twórczych.
Organizacja zajęć warsztatowych rozwijających uzdolnienia uczniów z uwzględnieniem różnorodnych form pracy i komunikacji.
Rola twórczości w życiu człowieka i odpowiedzialność zawodowa pedagoga.
W cyklu 2021L:
Twórczość a kreatywność. |
W cyklu 2022L:
Twórczość a kreatywność. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna możliwości i ograniczenia rozwijania uzdolnień informatycznych i twórczych.
- Ma wiedzę na temat przygotowania uczniów uzdolnionych informatycznie i twórczo do udziału w konkursach i olimpiadach.
- Zna instytucje i organizacje wspierające rozwijanie uzdolnień uczniów.
- Zna kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela; potrzebę profesjonalnego rozwoju nauczyciela, także z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej; znaczenie autorytetu nauczyciela; interakcje ucznia i nauczyciela w toku lekcji; potrzebę dostosowywania sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów i stymulowania aktywności poznawczej uczniów, w tym kreowania sytuacji dydaktycznych; rolę nauczyciela jako popularyzatora wiedzy; znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
- Zna diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy; potrzebę i metody strukturyzacji wiedzy; konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności.
Umiejętności
- Potrafi wykorzystywać narzędzia pedagogiczne do rozpoznawania uzdolnień uczniów.
- Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia związane z rozwijaniem uzdolnień informatycznych i twórczych.
- Potrafi podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
Kompetencje społeczne
- Rozumie wagę twórczości w życiu człowieka.
- Jest gotowy do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.
Literatura
W cyklu 2021L:
Autorskie materiały AR Makaruk, Interpersonalny trening twórczego myślenia. |
W cyklu 2022L:
Autorskie materiały AR Makaruk, Interpersonalny trening twórczego myślenia. |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: