Rodzina - teorie, modele, przemiany PE-3S-RTM
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abc1c4dd9d99249c19f389e286946b355%40thread.tacv2/conversations?groupId=1b9209d0-7b79-4929-9376-456470916900&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abc1c4dd9d99249c19f389e286946b355%40thread.tacv2/conversations?groupId=1b9209d0-7b79-4929-9376-456470916900&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Zn)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aueZowLNGfXhjjVVy8ApD35AS1Pg1rxBHbKXQX_-k4S01%40thread.tacv2/conversations?groupId=4110d28c-8ece-41df-9557-f0b66dfb6618&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021Zn)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ahkendAjmtu7yGGz3QOWPD3bYkPbWnBC-RAZfCqTKuKU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1c7f1ace-b9c6-40d1-958a-08a6ddf2a9a3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2022Z)
TREŚCI PROGRAMOWE
Rodzina jako instytucja, grupa społeczna, system, środowisko. Rodzina jako uczestnik i odbiorca oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych. W trakcie zajęć różne modele życia rodzinnego i jego przemiany zostaną zaprezentowane na tle różnych koncepcji teoretycznych m.in.: strukturalno-funkcjonalnej, systemowej i ekologicznej, działania społecznego, racjonalnego wyboru, konstrukcjonizmu społecznego, kapitału kulturowego.
W cyklu 2020Z:
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów i uporządkowanie wiedzy na temat rodziny – uczestnika i odbiorcy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych; |
W cyklu 2020Zn:
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów i uporządkowanie wiedzy na temat rodziny – uczestnika i odbiorcy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych; |
W cyklu 2021Z:
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów i uporządkowanie wiedzy na temat rodziny – uczestnika i odbiorcy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych; |
W cyklu 2021Zn:
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów i uporządkowanie wiedzy na temat rodziny – uczestnika i odbiorcy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych; |
W cyklu 2022Z:
Celem zajęć jest zdobycie oraz uporządkowanie wiedzy przez studentów i studentki, na temat rodziny – uczestnika i odbiorcy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych; |
W cyklu 2022Zn:
Celem zajęć jest zdobycie oraz uporządkowanie wiedzy przez studentów i studentki, na temat rodziny – uczestnika i odbiorcy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych; |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma podstawową wiedzę o rodzinie jako instytucji, grupie społecznej, systemie, środowisku.
- Ma podstawową wiedzę o różnych modelach życia rodzinnego, ich uwarunkowaniach i przemianach.
Umiejętności
- Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych związanych z życiem rodzinnym.
- Analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej oraz zaproponuje rozwiązania dla identyfikowanych problemów.
- Potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich, czynnie uczestniczyć w debacie.
Kompetencje społeczne
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym.
- Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Slany K. (red.) Zagadninenia małżeństwa i rodzin w perspektywie feinistyczno-genderowej, , Wydawnictwo Uniwersytetu jagiellońskiego, 2013 (wybrane fragmenty |
W cyklu 2020Zn:
Slany K. (red.) Zagadninenia małżeństwa i rodzin w perspektywie feinistyczno-genderowej, , Wydawnictwo Uniwersytetu jagiellońskiego, 2013 (wybrane fragmenty |
W cyklu 2021Z:
Slany K. (red.) Zagadninenia małżeństwa i rodzin w perspektywie feinistyczno-genderowej, , Wydawnictwo Uniwersytetu jagiellońskiego, 2013 (wybrane fragmenty |
W cyklu 2021Zn:
Slany K. (red.) Zagadninenia małżeństwa i rodzin w perspektywie feinistyczno-genderowej, , Wydawnictwo Uniwersytetu jagiellońskiego, 2013 (wybrane fragmenty |
W cyklu 2022Z:
Giddens, A. (2005). Socjologia. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe, PWN. (rozdział o rodzinie). Wybrane raporty CBOS, GUS, EU Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Zn:
Jabłonowski D., Ostasz L. (2001), Zarys wiedzy o rodzinie, małżeństwie, kohabitacji i konkubinacie. Perspektywa antropologii kulturowej i ogólnej, Adiaphora, Olsztyn s. 149-191 Wybrane raporty CBOS, GUS, EU Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: