Rodzina i szkoła PE-3S-RSZ
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ajV1lLvB4JTaxL32w6qViJmX4IPY_osRQL0sElw8Xp501%40thread.tacv2/conversations?groupId=1c906f3b-f74a-4133-b428-f5bcb9cf03c7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021Zn)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aU2nRH8oM3qbegrrWsMWopFXXLUuPbXp4uME84KB5Bxs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ac41a83b-a457-4dd5-bced-aed83c9590fc&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2022Zn)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aU2nRH8oM3qbegrrWsMWopFXXLUuPbXp4uME84KB5Bxs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ac41a83b-a457-4dd5-bced-aed83c9590fc&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2023Zn)
TREŚCI PROGRAMOWE
Relacje rodzina – szkoła i znaczenie tej relacji w edukacji i wychowaniu dziecka – ucznia; różne ujęcia tej relacji takie, jak bierność, opór, zaangażowanie, współpraca, partnerstwo, zostaną omówione na tle dyskursu normatywnego i emancypacyjnego; modele partnerstwa zaproponowane przez Epstein oraz Hoover-Dempsey. samodzielne identyfikowanie dobrych praktyk w obszarze współpracy rodziny i szkoły.
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2021Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma uporządkowaną wiedzę na temat relacji rodziny i szkoły oraz jej społeczno-kulturowych i historycznych podstaw.
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie wspierania edukacji i wychowania dziecka w rodzinie i w szkole.
- Ma uszczegółowiona wiedzę na temat roli nauczyciela wychowawcy w budowaniu współpracy z rodzicami uczniów w celu kształtowaniu postaw i zachowań uczniów.
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą organizacji współpracy z rodzicami uczniów – norm i dobrych praktyk.
- Zna i rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do uczenia się oraz rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, a także logicznego i krytycznego myślenia; potrzebę kształtowania nawyków systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy.
Umiejętności
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej.
- Potrafi tworzyć rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań.
- Potrafi podejmować skuteczną współpracę w procesie opiekuńczo-wychowawczym i dydaktycznym z rodzicami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
- Potrafi fachowo i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu.
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla budowania współpracy z rodzicami i zwiększenia efektywności procesu kształcenia.
Kompetencje społeczne
- Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny.
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga.
Literatura
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: