Podstawy programowania PE-3S-PGR
Algorytmizacja działań podczas rozwiązywania problemów programistycznych. Obsługa kompilatora języka Python: definiowanie zmiennych, stosowanie operatorów, operacje na napisach, stosowanie instrukcji warunkowych, pętli, funkcji, list, tablic podczas opracowania własnych projektów programistycznych. Analiza i doskonalenie własnych programów, optymalizacja działań. Uczenie się w oparciu o różne źródła informacji, uczenie się na błędach, jako narzędzie kształtowania motywacji i samodzielności programistycznej.
W cyklu 2020L:
Kurs programowania w Pythonie obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
W cyklu 2021L:
Kurs programowania w Pythonie obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma podstawową wiedzę z zakresu programowania w języku strukturalnym.
- Zna procedury i funkcje stosowane w strukturalnych językach programowania.
- Rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, a także logicznego i krytycznego myślenia; potrzebę kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu; potrzebę kształtowania nawyków systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy.
Umiejętności
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia.
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) oraz analizować własne działania i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji.
Kompetencje społeczne
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
- Jest przekonany o znaczeniu wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, stąd poszukuje wiedzy, a w przypadku problemów - zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega rodzaj programów przygotowanych przez studenta oraz jakość ich przedstawienia.
Literatura
Lutz, M. (2011) Python. Wprowadzenie. Wydawnictwo Helion
Matthes, E. (2016) Python. Instrukcje dla programisty. Wydawnictwo Helion
Uwagi
W cyklu 2020L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć odbywa się zdalnie. Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a80463258975f4644bc0156aea7b9174c%40thread.tacv2/conversations?groupId=3456626f-83a4-4527-907b-843f7465fb4e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2021L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć może odbywać się zdalnie. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: