Projekt animacji kultury - wprowadzenie teoretyczne PE-3S-PAW
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3acd004e92b5e8456596ffff7560556068%40thread.tacv2/conversations?groupId=9edab1e3-68b3-4df2-b5da-917efcfb6a2d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aBIxYgipc7s94uY-DN_fsogjSwo4CWcQcxPF3tQiKPVg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ff1812d9-336f-49f3-a8fe-5b7c261f252b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNU9-O6KNgFRg-o1jwd8_ZrKv8zABNO5xbjwukNDcZQ01%40thread.tacv2/conversations?groupId=a208abb7-17f2-4825-b1b7-56319fe89141&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2022L)
TREŚCI PROGRAMOWE
Projekty kulturalne – elementarne terminy, klasyfikacje, modele
Diagnoza i analiza potrzeb w planowaniu projektu.
Realizacja projektu kulturalnego – metodyka Project Cycle Management.
Finansowanie projektów kulturalnych.
Promocja projektów kulturalnych.
Ewaluacja działań projektowych.
Tworzenie autorskich projektów animacji kultury.
W cyklu 2020L:
PROJEKTY KULTURALNE – ELEMENTARNE TERMINY, KLASYFIKACJE, MODELE DIAGNOZA I ANALIZA POTRZEB W PLANOWANIU PROJEKTU REALIZACJA PROJEKTU KULTURALNEGO – METODYKA PROJECT CYCLE MANAGEMENT FINANSOWANIE PROJEKTÓW KULTURALNYCH EWALUACJA DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH |
W cyklu 2021L:
1. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ. 2. PROJEKTY KULTURALNE – ELEMENTARNE TERMINY, KLASYFIKACJE, MODELE 2. DIAGNOZA I ANALIZA POTRZEB W PLANOWANIU PROJEKTU 3. KONSTRUOWANIE PROJEKTU KULTURALNEGO – METODYKA PROJECT CYCLE MANAGEMENT 4. FINANSOWANIE PROJEKTÓW KULTURALNYCH 5. ZARZĄDZANIE PROJEKTEM 6. EWALUACJA DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH |
W cyklu 2022L:
1. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ. 2. PROJEKTY KULTURALNE – ELEMENTARNE TERMINY, KLASYFIKACJE, MODELE 2. DIAGNOZA I ANALIZA POTRZEB W PLANOWANIU PROJEKTU 3. KONSTRUOWANIE PROJEKTU KULTURALNEGO – METODYKA PROJECT CYCLE MANAGEMENT 4. FINANSOWANIE PROJEKTÓW KULTURALNYCH 5. ZARZĄDZANIE PROJEKTEM 6. EWALUACJA DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna metody planowania, wdrażania i ewaluacji projektów o charakterze animacyjnym, społeczno-kulturowym i profilaktycznym.
Umiejętności
Samodzielnie zdobywa informacje i wykorzystuje je w autorskich projektach animacyjnych.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności animacyjnych, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia w pracy animatora społeczno-kulturowego, dokonuje samooceny własnych kompetencji.
Literatura
W cyklu 2020L:
M. Maziarka, G. Wiatr i inni, Projekty kulturalne krok po kroku, publikacja Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej z Narodowym Centrum Kultury, Warszawa 2005. D. Begiej i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007. Podręcznik - Zarządzanie Cyklem Projektu, Komisja Europejska Biuro współpracy EUROPAID, MINISTERSTWO GOSPODARKI I PRACY, Warszawa 2004. T. Skierniewski, Baza danych na potrzeby ewaluacji – rodzaje niezbędnych informacji oraz źródła ich pozyskiwania (m.in. wskaźniki, dane z monitoringu, inne). Budowanie informacji na potrzeby polskiego systemu ewaluacji, ekspertyza dla Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Warszawa 2004. R. Jones, Zarządzanie projektami. Sztuka przetrwania, MT Biznes, Warszawa 2009. W. Lessel, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, BC Edukacja, Warszawa 2008. Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy nr 3, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu MŁODZIEŻ P. Charette i inni, Zarządzanie projektem. Poradnik dla samorządów terytorialnych, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004 P. Pietras, M. Szmit, Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Oficyna Księgarsko-Wydawnicza „Horyzont”, Łódź 2003. M. Leszczyńska i inni, Realizacja projektów Programu inicjatywy wspólnotowej EQUAL a tworzenie kapitału społecznego. Raport z badania wybranych projektów, Warszawa 2008. Katalog dobrych praktyk inicjatywy wspólnotowej EQUAL, Publikacja Krajowych Sieci Tematycznych Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, Warszawa 2008. Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, część 5 – Analiza Potrzeb, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu „Młodzież w działaniu”, Warszawa 2007. R. Jones, Zarządzanie projektami. Sztuka przetrwania, Warszawa 2010. W. Lessel, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, Warszawa 2008. Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy nr 3, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu MŁODZIEŻ P. Charette i inni, Zarządzanie projektem. Poradnik dla samorządów terytorialnych, Kraków 2004 P. Pietras, M. Szmit, Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003. M. Leszczyńska i inni, Realizacja projektów Programu inicjatywy wspólnotowej EQUAL a tworzenie kapitału społecznego. Raport z badania wybranych projektów, Warszawa 2008. Katalog dobrych praktyk inicjatywy wspólnotowej EQUAL, Publikacja Krajowych Sieci Tematycznych Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, Warszawa 2008. Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, część 5 – Analiza Potrzeb, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu „Młodzież w działaniu”, Warszawa 2007. |
W cyklu 2021L:
1. Begiej D. i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007. |
W cyklu 2022L:
1. Begiej D. i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA: W czasie zdalnej realizacji zajęć wykłady realizowane będą poprzez spotkania w trybie synchronicznym na platformie MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a2f0ad5fc97a5481f885665ef3dd470d5%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=bf538f97-7def-4fef-82ff-f2afc70884f2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS - 2 |
W cyklu 2021L:
Opis metod kształcenia: metody słowne - prezentacja, dyskusja; metody poglądowe - prezentacja W sytuacji ograniczeń spowodowanych COVID-19 ćwiczenia będą odbywały się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aplikacji Teams. Materiały do zajęć będą dostępne w zespole w aplikacji MS TEAMS. Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada punkt 2 ECTs |
W cyklu 2022L:
Opis metod kształcenia: metody słowne - prezentacja, dyskusja; metody poglądowe - prezentacja Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym. Link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNU9-O6KNgFRg-o1jwd8_ZrKv8zABNO5xbjwukNDcZQ01%40thread.tacv2/conversations?groupId=a208abb7-17f2-4825-b1b7-56319fe89141&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada punkt 2 ECTs |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: