W cyklu 2021Z:
Zajęcia 1-2. Badania ilościowe - wprowadzenie podstawowych pojęć i praw statystycznych. Tematyka zajęć: czym zajmuje się statystyka,funkcja opisowa i indukcyjna statystyki, pojęcie populacji generalnej, pojęcie próby, prawo wielkich liczb Bernouliego, , pojęcie cechy statystycznej, warianty (poziomy) pomiaru, opis statystyczny, statystyki opisowe (dominanta, średnia, mediana, kwartyle, rozstęp, współczynnik asymetrii, kurtoza, wariancja, odchylenie standardowe), centralne twierdzenie graniczne i jego znaczenie dla wariancji w próbie. Literatura: 1. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 1.3. Zmienne i ich pomiar s. 26-40. 2. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4.5. Parametry rozkładu zmiennej losowej s. 131-152. 3. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4,6. Wskaźniki zmienności, s. 152-171.
Zajęcia 3. Podstawy obsługi programu SPSS IBM Statistics Tematyka zajęć: instalacja programu, wygląd, zakładka dane, zakładka zmienne, edytor poleceń, edytor wyników, logika obsługi.
Zajęcia 4. Tworzenie bazy danych w programie SPSS Tematyka zajęć: logika tworzenia baz danych, tworzenie zmiennych, opis wariantów cechy, kodowanie braków danych.
Zajęcia 5-6. Rozkład zmiennej w próbie - graficzne, liczbowe i tabelaryczne sposoby opisu zmiennych. Tematyka zajęć: wyznaczanie statystyk opisowych zmiennych przy wykorzystaniu programu SPSS IBM Statistics, analiza częstości, analiza rozkładu zmiennej, tabelaryczne sposoby prezentowania statystyk opisowych, generowanie wykresów, zasady sporządzania opisu danych opisowych zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 3 - Tabelaryczne,, graficzne i liczbowe sposoby podsumowania zmiennych s. 62-93
Zajęcia 7. Przekształcanie zmiennych - tworzenie wskaźników, rekodowanie zmiennych, centrowanie i standaryzacja. Tematyka zajęć: po co tworzy się wskaźniki - logika tworzenia wskaźników, odwracanie skali, centrowanie zmiennych, standaryzowanie danych z wykorzystaniem SPSS. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 5 Standardowe sposoby tworzenia wskaźników zmiennych
Zajęcia 7-8. Analiza rzetelności skali metodą Alfa Cronbacha Tematyka zajęć: definicja i cechy testu, pojęcie rzetelności pomiaru, pojęcie rzetelności pomiaru w ujęciu klasycznej teorii testu, pojęcie spójności wewnętrznej testu, zasady wyznaczania rzetelności testu w SPSS, interpretacja i opis rzetelności testu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: 1. Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 6 Zaawansowane sposoby tworzenia wskaźników: zastosowanie analizy czynnikowej oraz analizy rzetelności pozycji s. 134-161. 2. Hornowska, E. (2005). Testy psychologiczne. teoria i praktyka. Warszawa: SCHOLAR.
Zajęcia 9. Miary związku między zmiennymi - współczynnik korelacji Tematyka zajęć: logi wyznaczania związków między zmiennymi, współczynnik korelacji i sytuacje mające wpływ na jego siłę, analiza z wykorzystaniem SPSS, sposób prezentacji oraz opisu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 4 - Miary związku pomiędzy zmiennymi - współczynnik korelacji s. 94-115.
Zajęcia 10-11. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób zależnych. Tematyka zajęć:logika porównań średnich dla prób zależnych, test t dla jednej próby, test t dla prób zależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób zależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 12-13. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób niezależnych. Tematyka zajęć: logika porównań średnich dla prób niezależnych, test t dla prób niezależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób niezależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 14-15. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym Tematyka zajęć: logika jednoczynnikowej analizy wariancji, założenia analizy, procedura analizy w SPSS, testy post-hoc, prezentacja danych oraz opis wyników analizy zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 9. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym s. 208-231.
|
W cyklu 2022Z:
Zajęcia 1-2. Badania ilościowe - wprowadzenie podstawowych pojęć i praw statystycznych. Tematyka zajęć: czym zajmuje się statystyka,funkcja opisowa i indukcyjna statystyki, pojęcie populacji generalnej, pojęcie próby, prawo wielkich liczb Bernouliego, , pojęcie cechy statystycznej, warianty (poziomy) pomiaru, opis statystyczny, statystyki opisowe (dominanta, średnia, mediana, kwartyle, rozstęp, współczynnik asymetrii, kurtoza, wariancja, odchylenie standardowe), centralne twierdzenie graniczne i jego znaczenie dla wariancji w próbie. Literatura: 1. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 1.3. Zmienne i ich pomiar s. 26-40. 2. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4.5. Parametry rozkładu zmiennej losowej s. 131-152. 3. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4,6. Wskaźniki zmienności, s. 152-171.
Zajęcia 3. Podstawy obsługi programu SPSS IBM Statistics Tematyka zajęć: instalacja programu, wygląd, zakładka dane, zakładka zmienne, edytor poleceń, edytor wyników, logika obsługi.
Zajęcia 4. Tworzenie bazy danych w programie SPSS Tematyka zajęć: logika tworzenia baz danych, tworzenie zmiennych, opis wariantów cechy, kodowanie braków danych.
Zajęcia 5-6. Rozkład zmiennej w próbie - graficzne, liczbowe i tabelaryczne sposoby opisu zmiennych. Tematyka zajęć: wyznaczanie statystyk opisowych zmiennych przy wykorzystaniu programu SPSS IBM Statistics, analiza częstości, analiza rozkładu zmiennej, tabelaryczne sposoby prezentowania statystyk opisowych, generowanie wykresów, zasady sporządzania opisu danych opisowych zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 3 - Tabelaryczne,, graficzne i liczbowe sposoby podsumowania zmiennych s. 62-93
Zajęcia 7. Przekształcanie zmiennych - tworzenie wskaźników, rekodowanie zmiennych, centrowanie i standaryzacja. Tematyka zajęć: po co tworzy się wskaźniki - logika tworzenia wskaźników, odwracanie skali, centrowanie zmiennych, standaryzowanie danych z wykorzystaniem SPSS. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 5 Standardowe sposoby tworzenia wskaźników zmiennych
Zajęcia 7-8. Analiza rzetelności skali metodą Alfa Cronbacha Tematyka zajęć: definicja i cechy testu, pojęcie rzetelności pomiaru, pojęcie rzetelności pomiaru w ujęciu klasycznej teorii testu, pojęcie spójności wewnętrznej testu, zasady wyznaczania rzetelności testu w SPSS, interpretacja i opis rzetelności testu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: 1. Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 6 Zaawansowane sposoby tworzenia wskaźników: zastosowanie analizy czynnikowej oraz analizy rzetelności pozycji s. 134-161. 2. Hornowska, E. (2005). Testy psychologiczne. teoria i praktyka. Warszawa: SCHOLAR.
Zajęcia 9. Miary związku między zmiennymi - współczynnik korelacji Tematyka zajęć: logi wyznaczania związków między zmiennymi, współczynnik korelacji i sytuacje mające wpływ na jego siłę, analiza z wykorzystaniem SPSS, sposób prezentacji oraz opisu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 4 - Miary związku pomiędzy zmiennymi - współczynnik korelacji s. 94-115.
Zajęcia 10-11. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób zależnych. Tematyka zajęć:logika porównań średnich dla prób zależnych, test t dla jednej próby, test t dla prób zależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób zależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 12-13. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób niezależnych. Tematyka zajęć: logika porównań średnich dla prób niezależnych, test t dla prób niezależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób niezależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 14-15. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym Tematyka zajęć: logika jednoczynnikowej analizy wariancji, założenia analizy, procedura analizy w SPSS, testy post-hoc, prezentacja danych oraz opis wyników analizy zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 9. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym s. 208-231.
|
W cyklu 2023Z:
Zajęcia 1-2. Badania ilościowe - wprowadzenie podstawowych pojęć i praw statystycznych. Tematyka zajęć: czym zajmuje się statystyka,funkcja opisowa i indukcyjna statystyki, pojęcie populacji generalnej, pojęcie próby, prawo wielkich liczb Bernouliego, , pojęcie cechy statystycznej, warianty (poziomy) pomiaru, opis statystyczny, statystyki opisowe (dominanta, średnia, mediana, kwartyle, rozstęp, współczynnik asymetrii, kurtoza, wariancja, odchylenie standardowe), centralne twierdzenie graniczne i jego znaczenie dla wariancji w próbie. Literatura: 1. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 1.3. Zmienne i ich pomiar s. 26-40. 2. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4.5. Parametry rozkładu zmiennej losowej s. 131-152. 3. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4,6. Wskaźniki zmienności, s. 152-171.
Zajęcia 3. Podstawy obsługi programu SPSS IBM Statistics Tematyka zajęć: instalacja programu, wygląd, zakładka dane, zakładka zmienne, edytor poleceń, edytor wyników, logika obsługi.
Zajęcia 4. Tworzenie bazy danych w programie SPSS Tematyka zajęć: logika tworzenia baz danych, tworzenie zmiennych, opis wariantów cechy, kodowanie braków danych.
Zajęcia 5-6. Rozkład zmiennej w próbie - graficzne, liczbowe i tabelaryczne sposoby opisu zmiennych. Tematyka zajęć: wyznaczanie statystyk opisowych zmiennych przy wykorzystaniu programu SPSS IBM Statistics, analiza częstości, analiza rozkładu zmiennej, tabelaryczne sposoby prezentowania statystyk opisowych, generowanie wykresów, zasady sporządzania opisu danych opisowych zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 3 - Tabelaryczne,, graficzne i liczbowe sposoby podsumowania zmiennych s. 62-93
Zajęcia 7. Przekształcanie zmiennych - tworzenie wskaźników, rekodowanie zmiennych, centrowanie i standaryzacja. Tematyka zajęć: po co tworzy się wskaźniki - logika tworzenia wskaźników, odwracanie skali, centrowanie zmiennych, standaryzowanie danych z wykorzystaniem SPSS. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 5 Standardowe sposoby tworzenia wskaźników zmiennych
Zajęcia 7-8. Analiza rzetelności skali metodą Alfa Cronbacha Tematyka zajęć: definicja i cechy testu, pojęcie rzetelności pomiaru, pojęcie rzetelności pomiaru w ujęciu klasycznej teorii testu, pojęcie spójności wewnętrznej testu, zasady wyznaczania rzetelności testu w SPSS, interpretacja i opis rzetelności testu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: 1. Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 6 Zaawansowane sposoby tworzenia wskaźników: zastosowanie analizy czynnikowej oraz analizy rzetelności pozycji s. 134-161. 2. Hornowska, E. (2005). Testy psychologiczne. teoria i praktyka. Warszawa: SCHOLAR.
Zajęcia 9. Miary związku między zmiennymi - współczynnik korelacji Tematyka zajęć: logi wyznaczania związków między zmiennymi, współczynnik korelacji i sytuacje mające wpływ na jego siłę, analiza z wykorzystaniem SPSS, sposób prezentacji oraz opisu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 4 - Miary związku pomiędzy zmiennymi - współczynnik korelacji s. 94-115.
Zajęcia 10-11. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób zależnych. Tematyka zajęć:logika porównań średnich dla prób zależnych, test t dla jednej próby, test t dla prób zależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób zależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 12-13. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób niezależnych. Tematyka zajęć: logika porównań średnich dla prób niezależnych, test t dla prób niezależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób niezależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 14-15. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym Tematyka zajęć: logika jednoczynnikowej analizy wariancji, założenia analizy, procedura analizy w SPSS, testy post-hoc, prezentacja danych oraz opis wyników analizy zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 9. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym s. 208-231.
|
W cyklu 2024Z:
Zajęcia 1-2. Badania ilościowe - wprowadzenie podstawowych pojęć i praw statystycznych. Tematyka zajęć: czym zajmuje się statystyka,funkcja opisowa i indukcyjna statystyki, pojęcie populacji generalnej, pojęcie próby, prawo wielkich liczb Bernouliego, , pojęcie cechy statystycznej, warianty (poziomy) pomiaru, opis statystyczny, statystyki opisowe (dominanta, średnia, mediana, kwartyle, rozstęp, współczynnik asymetrii, kurtoza, wariancja, odchylenie standardowe), centralne twierdzenie graniczne i jego znaczenie dla wariancji w próbie. Literatura: 1. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 1.3. Zmienne i ich pomiar s. 26-40. 2. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4.5. Parametry rozkładu zmiennej losowej s. 131-152. 3. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedza skąd pochodzą. Lublin: KUL Rozdział 4,6. Wskaźniki zmienności, s. 152-171.
Zajęcia 3. Podstawy obsługi programu SPSS IBM Statistics Tematyka zajęć: instalacja programu, wygląd, zakładka dane, zakładka zmienne, edytor poleceń, edytor wyników, logika obsługi.
Zajęcia 4. Tworzenie bazy danych w programie SPSS Tematyka zajęć: logika tworzenia baz danych, tworzenie zmiennych, opis wariantów cechy, kodowanie braków danych.
Zajęcia 5-6. Rozkład zmiennej w próbie - graficzne, liczbowe i tabelaryczne sposoby opisu zmiennych. Tematyka zajęć: wyznaczanie statystyk opisowych zmiennych przy wykorzystaniu programu SPSS IBM Statistics, analiza częstości, analiza rozkładu zmiennej, tabelaryczne sposoby prezentowania statystyk opisowych, generowanie wykresów, zasady sporządzania opisu danych opisowych zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 3 - Tabelaryczne,, graficzne i liczbowe sposoby podsumowania zmiennych s. 62-93
Zajęcia 7. Przekształcanie zmiennych - tworzenie wskaźników, rekodowanie zmiennych, centrowanie i standaryzacja. Tematyka zajęć: po co tworzy się wskaźniki - logika tworzenia wskaźników, odwracanie skali, centrowanie zmiennych, standaryzowanie danych z wykorzystaniem SPSS. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 5 Standardowe sposoby tworzenia wskaźników zmiennych
Zajęcia 7-8. Analiza rzetelności skali metodą Alfa Cronbacha Tematyka zajęć: definicja i cechy testu, pojęcie rzetelności pomiaru, pojęcie rzetelności pomiaru w ujęciu klasycznej teorii testu, pojęcie spójności wewnętrznej testu, zasady wyznaczania rzetelności testu w SPSS, interpretacja i opis rzetelności testu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: 1. Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2012) Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Rozdział 6 Zaawansowane sposoby tworzenia wskaźników: zastosowanie analizy czynnikowej oraz analizy rzetelności pozycji s. 134-161. 2. Hornowska, E. (2005). Testy psychologiczne. teoria i praktyka. Warszawa: SCHOLAR.
Zajęcia 9. Miary związku między zmiennymi - współczynnik korelacji Tematyka zajęć: logi wyznaczania związków między zmiennymi, współczynnik korelacji i sytuacje mające wpływ na jego siłę, analiza z wykorzystaniem SPSS, sposób prezentacji oraz opisu zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego. Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 4 - Miary związku pomiędzy zmiennymi - współczynnik korelacji s. 94-115.
Zajęcia 10-11. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób zależnych. Tematyka zajęć:logika porównań średnich dla prób zależnych, test t dla jednej próby, test t dla prób zależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób zależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 12-13. Porównywanie średnich - testy parametryczne oraz nieparametryczne dla prób niezależnych. Tematyka zajęć: logika porównań średnich dla prób niezależnych, test t dla prób niezależnych, założenia istotne dla testów t, nieparametryczne odpowiedniki testów t, procedura porównań średnich dla prób niezależnych w SPSS, prezentacja danych oraz opis porównań średnich zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-Studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki s. 184-207.
Zajęcia 14-15. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym Tematyka zajęć: logika jednoczynnikowej analizy wariancji, założenia analizy, procedura analizy w SPSS, testy post-hoc, prezentacja danych oraz opis wyników analizy zgodnie ze standardami dla tekstu naukowego.
Literatura: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Wydawnicwo SWPS Academica - Rozdział 9. Jednoczynnikowa analiza wariancji w schemacie międzygrupowym s. 208-231.
|